والی هرات: خون هم‌وطنان خود را قربانی مصلحت نمی‌کنیم

© اداره ارگانهای محلوالی هرات: خون هم‌وطنان خود را قربانی مصلحت نمی‌کنیم
والی هرات: خون هم‌وطنان خود را قربانی مصلحت نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی هرات می‌گوید که خون افغان‌ها به هیچ صورت معامله نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، سید وحید قتالی، والی هرات، امروز پنجشنه، (28مه) در یک نشست خبر به خانواده‌های قربانیان اطمینان داد که خون جان‌باخته‌گان پای میز گفت‌وگوهای سیاسی معامله نمی‌شود. او از ارایه جزییات بیش‌تر در پیوند این رویداد خودداری کرد و ابراز نظر در این مورد را، صلاحیت وزارت خارجه افغانستان دانست.

ساختمان وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
رسول موسوی: دشمنان روابط ایران و افغانستان نباید از حادثه هریرود بهره ‌برداری کنند

والی هرات افزود که باید طرف ایران بپذیرد که کارجویان افغان در مرز با ایران غرق شده‌اند. او بیان داشت: «حالا مصلحت برای من نتیجه‌ی تحقیقات [کشته‌شدن کارجویان افغان] است. نتیجه من خون هم‌وطنان من هست که بالاخره با استدلال، یک طرف قضیه بپذیرد که بانی این جنایت کی بوده؟»
در عین حال نماینده‌ی خانواده‌های غرق‌شدگان در رودخانه‌ی هریرود گفته است که باید حکومت افغانستان به‌گونه‌ی همه‌جانبه کشته‌شدن کارجویان افغان را بررسی کند.
گفتنی است، چندی پیش، یک خبرگزاری محلی افغانستان خبری منتشر کرد که بر اساس آن 50 تن از مهاجرین افغان که به‌صورت غیرقانونی قصد عبور از منطقه دهانه ذولفقار برای ورود به ایران را داشتند، از سوی نیروهای مرزی ایران بازداشت شده و پس از شکنجه به رود هریرود انداخته شدند و نیمی از این افراد در آب غرق شده و نیمی دیگر نیز توانستند خود را نجات دهند؛ این خبر بازتاب گسترده در رسانه‌ها و واکنش‌های رسمی مقامات افغانستان را در پی داشت.
قابل ذکر است که سرکنسولگری ایران در هرات ساعاتی پس از نشر خبر مذکور، آنرا تکذیب کرد، اما اخیرا تهران یک هیات رسمی را جهت بررسی این موضوع به کابل فرستاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала