ترامپ تمدید قانون نظارت بر اطلاعات خارجی را وتو می‌کند

© REUTERS / ERIC THAYER ترامپ تمدید قانون نظارت بر اطلاعات خارجی را وتو می‌کند
 ترامپ تمدید قانون نظارت بر اطلاعات خارجی را وتو می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا وعده داده است که بر تمدید سه بخش قانون تحت عنوان قانون آزادی و نظارت بر اطلاعات خارجی که قرار است مجلس نمایندگان در آینده نزدیک به آن رای دهد، وتو کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا گفت که اگر قانون نظارت بر اطلاعات خارجی امشب در مجلس نمایندگان تصویب شود، من به سرعت آن را وتو خواهم کرد.

رئیس‌جمهور ترامپ در صفحه توییتر اش نگاشته است: اگر قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA) امشب در مجلس نمایندگان تمدید شود، من به سرعت آن را وتو خواهم کرد. کشور ما به تازگی بزرگ‌ترین جنایت سیاسی در تاریخ را متحمل شده است. نقض گسترده (FISA) بخش بزرگ این (جرم) بود.

دو سال پیش در اواسط ماه می سنای امریکا برای دو نیم سال قانون نظارت بر اطلاعات خارجی را تمدید کرد که در تاریخ 15 مارچ سال روان به پایان رسید. 80 سناتور به تمدید سه بخش قانون آزادی و قانون نظارت بر اطلاعات خارجی رای دادند و همچنان 16 سناتور دیگر مخالف بودند.

مجلس نمایندگان که در ماه مارچ به این قانون رای داد، با توجه به اصلاحاتی که سناتورهای در این قانون انجام داده اند، مجدداً باید مجلس نمایندگان رای دهند. رئیس‌جمهور ترامپ پیش از این علناً صحبت نکرده بود که آیا وی این قانون را امضا خواهد کرد یا خیر.

جامعه اطلاعاتی و دیگر طرفداران این قانون می‌گوید که این امر به مبارزه با تروریزم و جاسوسی خارجی کمک می‌کند. اما مخالفان می‌گویند که نظارت گسترده الکترونیکی به صورت حقوقی میلیون‌ها امریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، که نظارت بدون اجازه محکمه توسط قانون امریکا ممنوع است.

 گفتنی است سه بخش قانون نظارت بر اطلاعات خارجی امریکا که پس از حملات 11 سپتمبر اجرایی شد و به وسیله آن سازمان اطلاعات این کشور با اختیارات گسترده‌ای برخوردار شده است، اجازه نظارت بر ارتباطات مظنونان تروریستی و حق کسب اطلاعات درباره افراد مشکوک می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала