پاسخ افغانستان به وعدهٔ وزیر خارجهٔ روسیه

© Photo / GMICپاسخ افغانستان به وعدهٔ وزیر خارجهٔ روسیه
پاسخ افغانستان به وعدهٔ وزیر خارجهٔ روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معیئن وزارت صحت افغانستان نیازمندی‌های این کشور را برای مقابله با کووید-19 اعلام کرد.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در جواب پرسش خبرنگار اسپوتنیک که آیا روسیه برای افغانستان در مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا (کووید-19) کمک خواهد کرد؟. گفت: "همه چیز بستگی به وسایل خاص حفاظتی و تجهیزات مورد نیاز در افغانستان دارد."
به گفته وزیر خارجه روسیه: ستاد عملیاتی مبارزه با شیوع کووید–19 روسیه، درخواست کمک افغانستان برای مقابله با کرونا را بررسی خواهد کرد.
در همین حال داکتر وحید مجروح، معین پالیسی وزارت صحت افغانستان در جواب به پرسش خبرنگار اسپوتنیک، ضمن سپاسگزاری از روسیه می‌گوید که نیازمندی‌های وزارت صحت مشخص است و در چند مورد نیازمندی جدی داریم: افزایش ظرفیت تشخیص، ماشین‌های سی‌پمپ وسایل محافظتی از نیازمندی‌های جدی ما است.
آقای مجروح می‌گوید که وزارت صحت عامه افغانستان با وزارت خارجه این کشور در تماس است و تمام منابع که تمایل به همکاری دارند تلاش می‌کنیم که به صورت موثر و به موقع استفاده شود.
در سوال دیگری که آیا وزارت صحت لیست از نیازمندی‌های شان را آماده کرده اند، گفت: "لیست نیازمندی‌ها آماده است و به صورت متواتر به وزارت خارجه آپدیت میشه و به تمام نهادهای‌که تمایل به همکاری دارند، شریک می‌شود."
پیش از این آقی لاوروف گفته بود که همه چیز بستگی به وسایل خاص حفاظت و تجهیزات مورد نیاز در افغانستان دارد. اگر از وسایل مشخص در نامه درخواستی ذکر شده باشد، به شما اطمینان می دهم که در چارچوب ستاد عملیاتی، که برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا به ریاست تاتیانا گلیکووا ریاست معاون نخست وزیر ایجاد شده است، با در نظر گرفتن منابعی که در اختیار داریم، بررسی می شود، که چه وسایل را ما می توانیم به کشورهای خارجی کمک کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала