چه نوع غذا عمر را طولانی می کند

© Depositphotos.comПродуктовое ассорти
Продуктовое ассорти - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص قلب و عروق از محصولات نام گرفت که بر طول عمر انسان تاثیر مثبت می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، اندری کندراخین، متخصص فارماکولوژیک کلینیکی و نامزد علوم طب، در مورد محصولاتی صحبت کرد که باعث بهبود فعالیت سیستم قلبی-عروقی و افزایش امید به زندگی طویل المدت می شوند.

نان سیاه

© Photo / Glane23Черный хлеб
چه نوع غذا عمر را طولانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
Черный хлеб

این ماده حاوی ویتامین های B است، به دلیل عدم وجود تخلف در سیستم عصبی، حساسیت لمسی، عصبی بودن و خستگی شایع تر می شود. مقدار کافی ویتامین B به شما امکان می دهد تا از سلامتی خوبی برخوردار شوید و عمر آن طولانی تر می شود.

توصیه می شود نان بدون خمیر مایه را انتخاب کنید- از رشد فلور قارچی در روده جلوگیری نمی کند. به ترکیب آرد توجه کنید: مهم است، تا آنجا که ممکن است حاوی مواد مفید باشد.

سبوس

آنها مسمومیت روده را برطرف می کنند ، فلور را تغذیه می کنند ، متابولیت ها و مواد مغذی را از یک میکروارگانیزم به بدن دیگر منتقل می کنند. به محض اینکه یک میکروارگانیزم مواد کمتری را دریافت کرده و بیمار شود ، تمام بدن رنج می برد. این فرآیند فقط توسط سبوس جلوگیری می شود.

© AFP 2023 / Hoang Dinh NamЖенщина-фермер собирает капуста на окраине Ханоя, Вьетнам
چه نوع غذا عمر را طولانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
Женщина-фермер собирает капуста на окраине Ханоя, Вьетнам

فیبر درشت "اسکراب" کرده و دستگاه گوارش را از پوسیدگی مواد غذایی پوسیده نمی کند، ویتامین های حیاتی B را تأمین می کند و یک ماده مضر است.

کلم سفید

دارائی ویتامین های А، С و К می باشد که ویتامین К آن  لخته های خون را از نظر آسیب عروقی تحریک می کند ، که در آنجا دوران خون جریان دارد. ویتامین Кپلاکت ها را فعال می کند: آنها زخم هایی را که در عروق ظاهر می شوند "می بندند. "

آچار کلم، یک اکسیر جوان و ترکیب غنی از ویتامین های حیاتی، به خصوص آب نمک است. این مایع یک پاتوق را برداشته و سندرمهای مسمومیت را کاهش می دهد، سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند، میکروفلور روده را تغذیه و تثبیت می نماید.

روده مغز دوم انسان است و مواد تجزیه پروتئین ها به تدریج انسان را مسموم می کنند. بنابراین ، سعی کنید در رژیم غذایی روزانه خود آچار کلم را افزایش نماید- این اقدام به زندگی تأثیر می گذارد.

© AP Photo / B.K. BangashПакистанская девочка-беженка продает капусту на рынке в Исламабаде
چه نوع غذا عمر را طولانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
Пакистанская девочка-беженка продает капусту на рынке в Исламабаде

شوله جو

 از دو غلات مفید: گندم سیاه و جو دوسر. اولین مسئولیت کاربوهایدرات های کند، فیبر و بهبود هضم است.

ترکیب جو دوسر شامل تعداد زیادی پروتئین و کاربوهایدرات است، روغن های نباتی، فیبر رژیم غذایی، ویتامین های نوع B ، A ، E و K ، کلان و میکرو عناصر وجود دارد. بلغور جو دوسر باید از جو یا لکه های درجه اول فرآوری کم تشکیل شود.

جو دوسر دارای بالاترین خاصیت پاکت است و تأثیر مفیدی بر سیستم گوارش دارد. شایعترین زخم معده منجر به خونریزی کشنده می شود که عواقب آن برگشت ناپذیر است. به مبتلایان به گاستریت یا زخم توصیه می شود که روز را با خوردن جو دوسر با کیفیت شروع کنند: این باعث کاهش التهاب در معده می شود. حتی بهتر است که این دستورالعمل را برای طبخ جوشانده های جو دوسر و ژله درست کنید.

مرکبات ایمنی بدن را به دلیل داشتن ویتامین C بهبود می بخشد: آهن را جذب می کند ، که عامل هموگلوبین، ترکیب خوب خون و جلوگیری از کم خونی است. گلبول های قرمز خون تنها 120 روز طول عمر دارد - سلول های خونی باید دائماً به روز شوند و یکپارچگی ژن، که شامل پروتئین - آهن است ، نیز تبادل شوند. هرچه آهن در خون کمتر باشد، کم خونی بیشتر ایجاد می شود - کم خونی و کمبود اکسیجن برای سلول ها ، که باعث کاهش منابع حیاتی می شود. انسان شروع به اسیدی شدن می کند: رادیکال های آزاد ظاهر می شوند که سلول های سالم را از بین می برند.

© Fotolia / Сarballoدانشمندان مفیدترین پرهیزانه برای متقاعدین نام بردند
چه نوع غذا عمر را طولانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان مفیدترین پرهیزانه برای متقاعدین نام بردند

آبگوشت و کمپوت لیمو را بپزید: لیمو بدن را قلیایی می کند. قلیایی یک مخالف اسید است که بیشتر مردم از آن رنج می برند. اغلب فرد بدن را اسیدی می کند و به آن شک نمی کند - مثلاً هنگام خوردن گوشت با کچالو یا گندم سیاه - این توصیه نمی شود.

پروتئین را باید با کاهو و گیاهان دارویی میل کرد که باعث افزایش اسیدپاشی در هنگام تجزیه گوشت و پروتئین حیوانی می شود. روی میز باید سبزیجات بیشتری باشد،  بنابراین قلیایی شدن بدن برای عملکرد متعادل بدن ضروری است.

روغنهای اساسی موجود در مرکبات افسردگی را از بین می برد که از این طریق فرد نیز می تواند بمیرد. پیازهای سبز را فراموش نکنید: این ماده حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به لیمو است.

گلپی سبز

کلم بروکلی، جوانه بروکسل و گلپی حاوی مقدار زیادی ویتامین های گروه B ، C ، فیبر هستند که میکرو فلورا را تغذیه می کند.

گیاهان صلیبی نیز به عنوان سبزیجات ضد سرطان نامیده می شوند: آنها حاوی گلوکوزینولات هستند، ماده ای که هنگام هضم به ایزوتیوسیانات و سولفورافان ، اجزای قدرتمند ضد سرطان تبدیل می شود.

جگر ماهی

© Fotolia / Lisa870 Морковный салат
چه نوع غذا عمر را طولانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
Морковный салат

بهترین محصول برای پیشگیری از آسیب شناسی های قلبی عروقی و آنکولوژی. كبد كد حاوی اسیدهای آمینه ضروری 3 و 6 و ویتامین های گروه D3 است. این سیستم ایمنی را حمایت می کند و به شما امکان می دهد تا با آترواسکلروز مبارزه کنید.

ماهی کاد- تنها ماهی است که مقدار زیادی ویتامینD  را جمع می کند. ما وقتی در آفتاب هستیم و یا شامل مکمل های غذایی هستیم ، این ویتامین را با دوزهای کم دریافت می کنیم. کمبود ویتامین D3 باعث پوسیدگی استخوان، افسردگی و کاهش ایمنی می شود. کافی است روزانه 5 گرم کبد کاد مصرف کنید: یک قوطی قلع برای یک ماه کافی است.

انواع غذاهای ماهی دریایی قرمز و روغنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید: ماهی خال مخالی، ماهی کاد، شاه ماهی، ماهی خاویاری و ماهی قزل آلا. ماهی حاوی اسیدهای امگا 3 و 6 برای پیشگیری از تصلب شرایین است.

روغن زیتون

© Sputnik / Sergei Lesket /  مراجعه به بانک تصاویر Сбор клюквы на предприятии "Полесские журавины" в Белоруссии
چه نوع غذا عمر را طولانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
Сбор клюквы на предприятии "Полесские журавины" в Белоруссии

آنتی اکسیدان و ویتامین های قدرتمند گروه E که در ساخت و نوسازی سلول ها کمک می کنند.

هنگام پخت غذا از نارگیل یا گای استفاده کنید: گای حاوی چربی های نسوز نیست که در بدن ذخیره می شود. این روغن ویتامین های محلول در چربی A ، E و D را برای بدن فراهم می کند.

تخم مرغ

تخم بلدرچین حاوی آهن بیشتری است: این به پیشگیری از امراض خونی و کم خونی کمک می کند. یک تخم بلدرچین از نظر میزان آهن برابر با دو تا سه مرغ است.

زردک

© Depositphotos.com / 13-SmileПродукты, содержащие магний
چه نوع غذا عمر را طولانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
Продукты, содержащие магний

مسئول ویتامین ها و کاروتنوئیدهای گروه A است. در نتیجه عدم تعادل ویتامین ، "کوری شب" رخ می دهد ، تحمل نور ضعیف - انسان در شب یا غروب شروع به دیدن ضعیف می کند.

گزنه حاوی ویتامین های گروه A و K بیشتر از هویج است: در یک باغ رشد کرده یا آن را در یک پارک شهری پاره کنید. ثابت شده است که گزنه فقط در خاک سازگار با محیط زیست و پاک رشد می کند.

کافی است گیاه را با آب جوش بشویید: این هیستامین را از بین می برد و باعث ایجاد تاول می شود. همچنین، میتوان با آن موهای خود را بشویید: آنها قوی تر و قوی تر می شوند.

زغال اخته

انواع توت ها حاوی ویتامین C هستند و یک آنتی بیوتیک طبیعی برای بیماران مبتلا به سیستیت هستند. زغال اخته برای بیماری های کلیوی استفاده می شود ، اما شما باید در حضور اگزالات و سنگ ها بخش ها را کنترل کنید.

تخم کدو

دانه ها و روغن بذر کدو از ایجاد سرطان پروستات در آقایان جلوگیری می کنند و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی مانند ویتامین E در برابر ایجاد آترواسکلروز هستند.

در اورولوژی ، خاطرنشان شده است: استفاده منظم از روغن بذر کدو به شما امکان می دهد سیستم تناسلی مرد را با لحنی ثابت فعال و حفظ کنید.

آووکادو

© Fotolia / PhotocrewМякоть авокадо
چه نوع غذا عمر را طولانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
Мякоть авокадо

این میوه از چربی های گیاهی، اسیدهای چرب اشباع نشده و امگا 3 تشکیل شده است. اسیدهای موجود در ترکیب آووکادو لیپوپروتئینهای "خوب" را در خون افزایش می دهد، "بد" را کاهش می دهد و بر روی پوست تأثیر می گذارد.

آووکادو حاوی بیش از بیست ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که رادیکال های آزاد را خنثی می کند. مهمترین آنها ویتامین های گروه A ، E و C. همچنین شامل کاروتنوئیدها ، پتاسیم، سدیم، کلسیم، فسفر، منگنز، منیزیم، آهن و ویتامین های گروه B است. بنابراین، آووکادو می تواند جایگزین روغن نباتی و بیشتر غذاهای .حاوی سالم شود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала