الحاق کرانه باختری منجر به قیام فلسطینی ها می گردد

© Sputnik / Issam Al-Rimawi /  مراجعه به بانک تصاویر اردوی اسرائیل
اردوی اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال مشهور اسرائیلی بر این باور است که احتمالا اشغال کرانه باختری، موجی از خشونت را در میان مردم فلسطین به راه خواهد انداخت و باعث انتفاضه دیگری خواهد شد.

اسپوتنیک به نقل از فارس، «میخاییل میلیشتاین» جنرال برجسته اسرائیلی به بررسی ابعاد تصمیم این رژیم برای اشغال حدود 30% از کرانه باختری پرداخت و تأکید کرد، تحولات ماه های اخیر کرانه که مهمترین آن، توقف هماهنگی تشکیلات خودمختار فلسطین با تل‌آویو است، احتمالا باعث مشتنج شدن اوضاع خواهد شد.

ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
عنقریب کرانه باختری فلسطین تحت تسلط اسرائیل قرار می گیرد

میلیشتاین که رئیس انجمن مطالعات فلسطین در مرکز مطالعات موشیه دایان در دانشگاه تل‌آویو است، تصریح کرد، تشکیلات خودمختار فلسطین قصد ندارد ابزارهای ارتباطی خود «با اسرائیل را از دست بدهد و تمایل دارد که پایه‌های حکومتی و اقتصادی خود را به خاطر تشنج گسترده، از دست ندهد».

وی به روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» گفت که تلاش رام الله این است تا بتواند «فشار بین‌المللی را بر اسرائیل افزایش دهد تا مانع تغییر یکجانبه واقعیت از طریق الحاق کرانه باختری شود».

این تحلیلگر اسرائیلی ادامه داد، پیش از این، مردم فلسطین ترجیح می‌دادند که وارد درگیریهای شدید نشوند و مشغول زندگی شخصی خود باشند، ولی تغییرات بنیادی بر رفتار این ملت تأثیر گذاشته که مهمترین آن، وضعیت نابسامان اقتصادی به خاطر ویروس کروناست. از همین روی، ثبات اقتصادی، مانع اصلی برای انتفاضه سوم است.

صدور دستور رسمی نخست‌وزیر فلسطین برای قطع روابط با امریکا و اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
صدور دستور رسمی نخست‌وزیر فلسطین برای قطع روابط با امریکا و اسرائیل

وی بر این باور است که از اظهارات رام الله درباره توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی، «برداشت نادرستی صورت گرفته و به منزله چراغ سبزی برای افزایش خشونت علیه آن خواهد شد... احتمالا [این مسئله] فلسطینی ها را تشویق خواهد کرد که علیه اسرائیل، دست به حملات مسلحانه بزنند».

میلیشتاین با بیان اینکه بسته شدن کانالهای گفت‌وگو و هماهنگی، باعث افزایش احتمال سوء برداشت خواهد شد، در پایان خاطر نشان کرد، تل‌آویو باید «حتی الامکان در همه سطوح، کانالهای هماهنگی خود با تشکیلات خودمختار را به ویژه در زمینه امنیت و گفت‌وگو در سطح سیاسی حفظ کند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала