استقبال دولت افغانستان از تعهد دوباره اتحادیه اروپا به خاطر پشتیبانی از روند صلح این کشور

© Photo / M.Naderiاستقبال دولت افغانستان از تعهد دوباره اتحادیه اروپا به خاطر پشتیبانی از روند صلح این کشور
استقبال دولت افغانستان از تعهد دوباره اتحادیه اروپا به خاطر پشتیبانی از روند صلح این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تصمیم اخیر شورای اتحادیۀ اروپا به خاطر پشتیبانی از صلح و انکشاف افغانستان استقبال کرد.
استقبال طالبان از پشتیبانی اتحادیه اروپا از تلاش های صلح در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
استقبال طالبان از پشتیبانی اتحادیه اروپا از تلاش های صلح در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر پشتیبانی از روند صلح افغانستان نوشت: اخیراً شورای اتحادیۀ اروپا تصمیم خویش را در پیوند به صلح و انکشاف افغانستان اعلام کرد و یکبار دیگر بر تعهد سیاسی خود برای پشتیبانی از مردم افغانستان و دستیابی این کشور به صلح، امنیت، ثبات، مردم‌سالاری، رفاه و خودکفایی تأکید ورزید. اتحادیه اروپا در این تصمیم، پشتیبانی سیاسی و مالی خویش را در آینده مشروط بر نگهبانی از اصول و ارزش‌های جمهوری و دموکراتیک و تقویت بیشتر آنان نموده است.

برعلاوه، اتحادیۀ اروپا بر توافق سیاسی که از راه مذاکره بدست آید و منتج به صلح و مصالحه دوامدار گردد و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته در زمینه دموکراسی و حقوق بشر را بیش از پیش تقویت کند، آغاز فوری مذاکرات میان افغانستانی، آتش‌بس بشردوستانه برای متمرکز ساختن تلاش‌ها بر مقابله با گسترش ویروس کرونا و نجات جان مردم، تأکید کرده است.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تصمیم اخیر شورای اتحادیۀ اروپا بخاطر حمایت از روند صلح و انکشاف افغانستان و اینکه در کنار افغانستان باقی می ماند، استقبال می کند.

همچنان از پشتیبانی های دوامدار اتحادیۀ اروپا از افغانستان به ویژه در زمینه های تقویت دموکراسی، حقوق بشر، انکشاف پایدار و حقوق زنان ابراز امتتان می نماید.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که دولت افغانستان به این باور است، که پیوندهای راهبردی افغانستان و اتحادیۀ اروپا بخاطر تقویت ارزش های مشترک و مبارزه با تهدیدات مشترک، پابرجا خواهد ماند و این پشتیبانی ها همیشگی و دوامدار ما را بخاطر رسیدن به اهداف مشترک، بیشتر از پیش متعهد می سازد.

ارگ همچنان می نویسد، که افغانستان و اتحادیه اروپا در دو دهۀ گذشته مشترکاً با تروریزم مبارزه کرده اند و قربانی های زیادی را متقبل شده اند و این بخاطری بود که افغانستان دوباره به لانۀ امن تروریستان مبدل نگردد و تهدیدی را متوجه اروپا و سایر کشورهای منطقه و جهان نسازد.

در پایان این خبرنامه آمده است، که اتحادیۀ اروپا از نظام جمهوری اسلامی افغانستان که بر مبنای خواست قاطبۀ ملت به میان آمده، پشتیبانی کرده است و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با نیروهای ماموریت پشتیبانی قاطع ناتو که کشورهای اتحادیۀ اروپا در آن عضویت داشته، مناسبات دوستانه، صمیمانه و دوامدار بخاطر تامین امنیت مشترک دارند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه از تصمیم اتحادیه اروپا استقبال و چند نکته درج شده در اعلامیه اتحادیه اروپا انتقاد کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала