جان باختن نخستین کارمند رسانه ای افغانستان بر اثر ویروس کرونا

© فیسبوک دفتر نی جان باختن نخستین کارمند رسانه ای افغانستان بر اثر ویروس کرونا
جان باختن نخستین کارمند رسانه ای افغانستان بر اثر ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واکنش نی به محدود شدن آزادی‌های مدنی در ولایت هرات - اسپوتنیک افغانستان
واکنش "نی" به محدود شدن آزادی‌های مدنی در ولایت هرات

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نی با نشر اعلامیه‌ای نوشت، سلیمان یوسفی کارمند تلویزیون‌های آریانا و آریانا نیوز به اثر ویروس کرونا در کابل جان باخت.
در این اعلامیه آمده است، که سلیمان یوسفی ده روز در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و روز جمعه 29 مه با شدت گرفتن تنگی نفس به درمانگاه افغان – جاپان در کابل انتقال یافت و در آنجا جان باخت.

براساس این اعلامیه، یوسفی از 10 سال به این طرف به عنوان راننده با تلویزیون‌های آریانا و آریانا نیوز کار می‌کرد و وی نخستین کارمند رسانه‌ای در افغانستان است که براثر ویروس کرونا جان باخت.

در این اعلامیه ذکر شده: "ده‌ها کارمند رسانه به این‌ بیماری مصاب شده اند. تنها در یک رسانه در کابل، حدود پنجاه تن به این بیماری مصاب شده بودند".

دفتر نی تاکید کرده: "به‌دلیل اجتماعی بودن کار روزنامه‌نگاری، با مراعات قرنطین کار روزنامه‌نگاری محال می‌نماید. به‌این دلیل هم مدیران رسانه‌ها و هم خود کارکنان رسانه‌ها مسئولیت دارند تا درجریان کار، هدایت‌های بهداشتی-صحی را مراعات کنند؛ تا باشد که از این بیماری در امان بمانند".

یادآوری می کنیم، که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان با گذشت هر روز افزایش می‌یابد و اکنون شمار بیماران کرونا در این کشور از مرز 13 هزار نفر گذشته و بیش از 240 نفر نیز جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала