دیدار عبدالله با هیأت مذاکره‌ کننده برای صلح

© صفحه رسمی شورای عالی مصالحه ملی دیدار عبدالله با هیأت مذاکره‌کننده برای صلح
دیدار عبدالله با هیأت مذاکره‌کننده برای صلح  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز در دفتر کارش با اعضای هیات مذاکره کننده این کشور برای صلح دیدار کرد.
عبدالله: برای آوردن صلح پایدار و باعزت برای افغانستان از هیچ کوشش دریغ نمی کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: برای آوردن صلح پایدار و باعزت برای افغانستان از هیچ کوشش دریغ نمی کنیم

به گزارش اسپوتنیک، شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نوشت: داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی، پیش از چاشت امروز (شنبه 10 جوزا) در دفتر کارش در قصر سپیدار با اعضای هیأت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان دیدار کرد. در این دیدار، داکتر عبدالله عبدالله با ابراز خرسندی از حل بحران سیاسی گفت که جمهوری اسلامی افغانستان در تعیین هیأت مذاکره‌کننده، خطوط و نقشۀ راه مذاکرات و شروع مذاکرات به دیدگاه واحد دست یافته‌ است.

رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی گفت، که تیم مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان از تمام اقشار و گروه‌های اجتماعی و قومی نمایندگی می‌کند و با صلاحیت کامل به مذاکره‌ خواهند پرداخت.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که داکتر عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح با جانب طالبان طی دو هفتۀ پیش رو آغاز شود. اما افزود که تا هنوز مکان و زمان دقیق مذاکره مشخص نشده است.

رییس شورای عالی مصالحه تأکید کرد، که هیأت مذاکره‌کننده با دیدگاه واحد و منسجم به مذاکره خواهند پرداخت و از حقوق، دست‌آوردها و ارزش‌های اسلامی و ملی دفاع خواهند کرد.

داکتر عبدالله عبدالله افزود، که هیأت مذاکره‌کننده در برابر مردم و خداوند و همچنان برای برقراری صلح پایدار، عادلانه و فراگیر، مسئولیت بسیار سنگین و خطیر دارد.

داکتر عنایت‌الله بابر فرهمند و اسدالله سعادتی، معاونان شورای عالی مصالحهٔ ملی، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت در مذاکرات ابراز داشتند که از هیچ کوششی در راستای موفقیت روند صلح دریغ نخواهند کرد.

سپس، معصوم استانکزی، رییس تیم مذاکره‌کنندۀ صلح گزارش مختصر از کارها و فعالیت‌های تیم مذاکره‌کننده ارایه کرد. او گفت که به حیث یک تیم واحد به مذاکرات صلح می‌روند و از مردم به طور همه‌جانبه نمایندگی خواهند کرد.

در ادامه، اعضای هیأت‌مذاکره‌کننده دیدگاه‌ها و نظریات‌شان را دربارۀ شروع کار شورای عالی مصالحهٔ ملی و همچنان مذاکرات صلح مطرح کردند.

آنان بر مشارکت فعال و معنادار زنان و جوانان در رهبری شورای عالی مصالحه تأکید ورزیدند.

رییس شورای عالی مصالحه اطمینان داد که جایگاه تمام اقشار سیاسی به شمول زنان و جوانان در شورای عالی مصالحه در نظر گرفته خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله روز یک‌شنبه، ۲۸ ثور به امضا رسید. بر اساس این توافق‌نامه، داکتر عبدالله عبدالله سمت ریاست شورای عالی مصالحه ملی را احراز کرد و مسوولیت پیش‌برد امور صلح را برعهده گرفت.
در توافق‌نامه امضا شده میان دو طرف آمده است، که شورای عالی مصالحه واحد بودجه‌ای مستقل است. قرار است تشکیل شورای عالی مصالحه نیز از سوی سپیدار مدیریت شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала