شانس پیروزی ترامپ در انتخابات آینده آمریکا

© AP Photo / Evan Vucciاحتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آینده آمریکا
احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آینده آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کار شناس آمریکایی که پیروزی ترامپ در انتخابات سال 2016 را پیش بینی نمود، اکنون به ارزیابی شانس پیروزی ترامپ در انتخابات آینده آمریکا پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از FOX News  «هلموت نورپوت» استاد دانشگاه آمریکایی استونی بروک؛  که پیروزی ترامپ در سال 2016 را پیش بینی نموده بود، می‌گوید دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، در انتخابات آینده  آمریکا  با احتمال 91 درصد پیروز خواهد شد.

 به گفته نورپوت ، ترامپ در انتخابات 362 رای خواهد گرفت. این متخصص با تجزیه و تحلیل نتایج مقدماتی با استفاده از مدلی که وی ایجاد کرده است به چنین نتیجه‌گیری رسیده است . این مدل بر اساس  داده های آماری و شماری از واقعیت تاریخی استوار است.

طرف‌داران ترامپ: بایدن را گور کن - اسپوتنیک افغانستان
طرف‌داران ترامپ: بایدن را گور کن

 براساس نظریه نورپوت، ترامپ باید در همان ایالت های سال 2016 پیروز شود و همزمان؛ حمایت اکثریت رأی دهندگان در نیومکزیکو ، نوادا ، کلرادو ، ورمونت ، ویرجینیا ، مینه سوتا ، ماین و نیوهمپشایر را نیز جلب نماید.

این استاد  دانشگاه آمریکا توضیح داد: پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری با نتایج وی در  رأی گیری های مقدماتی پیش بینی می شود که در آنها ترامپ به راحتی سایر نامزدهای حزب جمهوری خواه را شکست داده است.

 در عین حال ، حریف اصلی وی، جو بایدن نامزد دموکراتها،  معاون رئیس جمهور سابق ، به احتمال زیاد، در انتخابات اولیه با مشکلات زیادی، به ویژه ، با عدم تمایل کافی همه دموکرات ها به تحکیم تلاش های خود برای حمایت از نامزدی وی، روبرو شد.

نورپوت اعتراف كرد كه همه گیری ویروس کرونا ممکن است نتایج ترامپ در انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد  اما به تصور وی این یک تاثیر ناچیز خواهد بود.

کرونا همه چیز را دگرگون کرده است. این تنها اقتصاد نیست که در اثر شیوع ویروس جدید کرونا دستخوش طوفانی ویرانگر شده است. محاسبات سیاسی نیز از گزند این بیماری در امان نمانده‌اند، از جمله ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌های تحلیلگران درباره انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا.

پیش ازاین در اواسط ماه می، نظرسنجی هیل-هریس ایکس نشان داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رقابت نزدیکی را با جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای احراز مقام ریاست جمهوری در انتخابات نوامبر دارد.

این نظرسنجی نکات ویژه‌ای درباره حمایت گروه‌های سنی مختلف آمریکا از بایدن و ترامپ دارد. معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از حمایت بیشتری در بین رای دهندگان بالای 65 سال آمریکایی برخوردار است به طوری که حمایت افراد سالخورده و مسن از بایدن نسبت به نظرسنجی قبلی 9 درصد افزایش داشته و بایدن هم اکنون 2 درصد بیشتر از ترامپ از حمایت این گروه سنی برخوردار است. 47 درصد افراد بالای 65 سال آمریکا از بایدن و 45 درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала