چین: منشاء ویروس کرونا بازار "ووهان" نبود

© AFP 2023 / Hector Retamalمنشاء چینی ویروس کرونا اثبات نشد
منشاء چینی ویروس کرونا اثبات نشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از متخصصان چین می‌گویند که منشاء اصلی ویروس کرونا بازار وهان نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازDaily Mail دانشمندان چین از مرکز ملی پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی این کشور خاطرنشان کردند که بازار غذاهای دریایی در ووهان، منشاء اصلی COVID-19 نیست.

مشخص شده است که در چوکات این مطالعه ، نمونه حیواناتی که در بازار های ووهان فروخته می‌شد، مورد بررسی  و تحقیق قرار گرفتند. نتایج آزمایش کرونا ویروس همه‌ای آنها منفی بود. این امر نشان می دهد که حیوانت بازار مذکور نمی‌توانست خریداران را آلوده کنند.

 گائو فو، رئیس مرکز چینی گفت: "معلومدار است که بازار ووهان خود یکی از قربانیان این ویروس بود."

 در همین حال، شواهدی مبنی بر اینکه ویروس کرونا قبل از سرایت به انسان توسط ناقلان، در خفاشها موجود بود، تأیید شده است، اما محل دقیق انتقال این ویروس مشخص نیست.

ترامپ: چین به طور عمدی کرونا ویروس را گسترش داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: چین به طور عمدی کرونا ویروس را گسترش داد

 کالین کارلسون، جانورشناس دانشگاه جورج تاون، توضیح داد که بازار غذاهای دریایی ووهان احتمالا منبع عفونت گسترده بوده است، زیرا شواهدی موجود است که نخستین بیمار در همین بازاربرای اولین بار شمار زیادی از افراد را آلوده کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بارها درباره صحت روایت‌های رسمی چین در مورد چگونگی شیوع بیماری COVID-19 ابراز تردید کرده و پکن را به پنهان‌کاری و گمراه‌کردن افکار عمومی درباره ویروس کرونا متهم کرده است.

 در تاریخ 31 دسامبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده  این بیماری ویروس جدید کرونا است ، بعداً این بیماری رسماً COVID-19 نامگذاری شد و سازمان بهداشت جهانی در 11 مارچ ، بیماری همه گیر ناشی ویروس جدید در جهان را اعلام کرد.

 شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 6 میلیون و 31 هزار نفر رسید که از این تعداد بیش از 366 هزار نفر جان باخته‌اند.

بر اساس آخرین آمارها، آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، هند و ترکیه به ترتیب در جایگاه اول تا دهم جدول کشورهایی که بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند، قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала