کرونا مخارج تسلیحاتی جهان را کاهش داد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا مخارج تسلیحاتی جهان را کاهش داد
کرونا مخارج تسلیحاتی جهان را کاهش داد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی شیوع کرونا در جهان، اولویت دولت‌ها تامین بسته‌های نجات اقتصادی است و منابع اندکی برای تجهیزات و تسلیحات باقی می‌ماند.

به گزارش اسپوتنیک، دن اسمیت، مدیر انستیتوت تحقیقات بین المللی صلح استکهلم  (SIPRI) می‌گوید: هزینه های نظامی – دفاعی جهان در سال های 2020-2021 در نتیجه پیامدهای اقتصادی ویروس همه گیر کرونا کاهش می یابد.

آقای اسمیت گفت: "در سال 2019 ، هزینه تسلیحات 1.9 تریلیون دالر بود که این مبلغ  یک رکورد بلند را نشان داد. به احتمال زیاد انتظار می رود هزینه تسلیحات نظامی کشورها برای سال های 2020-2021 کاهش یابد. پیش بینی اینکه این کاهش چقدر شدید خواهد بود دشوار است

مدیر انستیتوت تحقیقات بین المللی صلح استکهلم  گفت: این امر نه تنها به عوامل اقتصادی مرتبط با بحران ناشی از بیماری همه گیر کرونا بستگی دارد ، بلکه به انتخابات طولانی مدت اجتماعی و سیاسی دولت ها نیز مرتبط است. متأسفانه دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم انتخاباتی به نفع کاهش شدید هزینه ها انجام شود. "

 شیوع کرونا و اختصاص منابع مالی به مهار بیماری، باعث شده که واردکنندگان تسلیحات و تجهیزات نظامی، کمربندها را محکم ببندند و در خریدها تجدیدنظر کنند.

 صندوق بین‌المللی  پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
صندوق بین‌المللی پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت

طبق یک مطالعه جدید ، هزینه های ارتش جهان در سال 2019 به بالاترین حد خود رسید و در مقایسه با هزینه های نظامی در سال 2010 ، 7.2 درصد افزایش یافت. براساس برآوردهای SIPRI ، مخارج نظامی به طور کلی 2.2 در صد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد. پنج کشور با بیشترین هزینه نظامی در جهان در سال 2019 شامل ایالات متحده ، چین ، هند ، روسیه و عربستان سعودی بودند که 62 درصد از مخارج نظامی جهان را به خود اختصاص دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала