غنی اعتماد نامه سفیر جدید روسیه را پذیرفت

© ارگ ریاست جمهوری غنی اعتمادنامۀ سفیر جدید روسیه را پذیرفت
غنی اعتمادنامۀ سفیر جدید روسیه را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از پذیرفتن اعتماد نامه سفیر جدید روسیه توسط رئیس جمهور این کشور خبر داد.
حنیف اتمر با سفیر جدید روسیه ملاقات کرد  - اسپوتنیک افغانستان
حنیف اتمر با سفیر جدید روسیه ملاقات کرد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پیش از ظهر امروز اعتمادنامه دمیتری الکساندروویچ ژیرنوف، سفیر جدید روسیه برای افغانستان را پذیرفت.

غنی، ضمن خوش آمدید به سفیر جدید روسیه در افغانستان، از رئیس جمهور روسیه و وزیر امور خارجۀ آن کشور بخاطر معرفی وی، ابراز امتنان نمود.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور برای موصوف در ماموریت جدید آرزوی موفقیت کرده، گفت که ماموریت شما فصل جدید را در مناسبات و همکاری ها میان افغانستان و روسیه خواهد گشود و نیاز است تا روابط میان دو کشور بیشتر از پیش تحکیم یابد.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه افزود، که در پنج سال گذشته افغانستان مناسبات خویش را با کشورهای آسیای میانه که شرکای مهم آن بوده، گسترش داده است و ما همه ساله هزاران تن محصولات زراعتی را به این کشورها صادر می کنیم.

رئیس جمهور افغانستان گفت، که ما از کشورهای آسیای میانه به افغانستان انرژی وارد می کنیم و می خواهیم به محصولات خویش راه های دیگری را به ویژه به بازارهای روسیه، نیز باز کنیم، تا میوه جات خشک و سایر اقلام را صادر نمائیم. ما خواهان افزایش همکاری های اقتصادی با منطقه و روسیه هستیم.

اشرف غنی در اخیر صحبت هایش گفت، که دیدگاه ما به آینده این است که خط آهن را در افغانستان سرتاسری کنیم و زمینۀ صادر نمودن محصولات خویش را به بازارهای خارجی فراهم سازیم و همچنان افغانستان و روسیه در تحکیم همکاری های منطقوی و صلح مشترکاً کار نمایند.

در ادامه این دیدار، دمیتری الکساندروویچ ژیرنوف سفیر جدید روسیه در افغانستان از رئیس جمهور بخاطر اینکه اعتمادنامه اش را پذیرفت، تشکر کرد و از آغاز ماموریت خویش در افغانستان ابراز خرسندی نمود.

وی گفت، که در جریان ماموریت اش، مناسبات میان افغانستان و روسیه را بیشتر از پیش تحکیم خواهد بخشید و در زمینۀ گسترش همکاری های اقتصادی تلاش خواهد کرد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در افغانستان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала