واکنش روسیه به قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست امریکایی

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست امریکایی
 واکنش روسیه به  قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست امریکایی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه درباره اعتراضات درخصوص قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست امریکایی اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام كرد كه مسكو خواستار تحقیقات كامل در مورد قتل جورج فلوید، شهروند آمریکایی آفریقایی تبار در ایالات متحده است.

امروز سومین روزی در ایالات متحده  است که اعتراضات و شورش ها به دلیل کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه پوست امریکایی در هنگام بازداشت توسط پلیس در شهر مینیاپولیس، ادامه دارد.

 وزارت خارجه روسیه خاطرنشان كرد: این اولین حادثه نیست که تظاهرات گسترده ناشی از بی قانونی و خشونت غیرقانونی از سوی" مأموران اجرای قانون" در ایالات متحده صورت می گیرد.

وزارت امور خارجه می گوید که جنایات مشابه مانند جنایت اخیر، اغلب توسط پلیس آمریكا انجام می شود که نمونه متبارز آن قتل یک فرد خردسال توسط یک افسر پلیس در سال 2016 و یک نوجوان در مارچ 2020 در لوئیزویل، می باشد.

در همین حال سازمان ملل متحد وتعدادی از رهبران کشورها نیز قتل جورج فلوید در جریان برخورد با پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس را محکوم کرد و خواستار پیگیری این حادثه شده اند.

ادامه اعتراضات؛ پرچم امریکا به آتش کشیده شد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
ادامه اعتراضات؛ پرچم امریکا به آتش کشیده شد+ویدیو

شایان ذکر است که در حادثه مرگبار شهر مینیاپولیس، جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی بعد از آنکه از سوی پلیس متوقف شد بر روی زمین خوابانده شد و یکی از نیروهای پلیس آمریکا برای جلوگیری از حرکت فلوید زانوی خود را بر روی گردن او گذاشت و شروع به فشار دادن کرد.

این اقدام پلیس برای چند دقیقه ادامه پیدا کرد تا این شهروند سیاهپوست آمریکایی فوت کرد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، فرد سیاهپوست در حالی که فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم، کمی به من آب بدهید و مرا نکش»، در نهایت جان باخت.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала