استفاده از گاز اشک آور علیه خبرنگاران در مینیاپولیس

© REUTERS / Carlos Barriaاستفاده از گاز اشک آور علیه خبرنگاران در مینیاپولیس
استفاده از گاز اشک آور علیه خبرنگاران در مینیاپولیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس مینیاپولیس پس از پراکنده کردن معترضان، عمداً از گاز اشک‌آور علیه خبرنگاران استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پولیس مینیاپولیس پس از پراکنده کردن معترضان، عمداً از گاز اشک‌آور علیه خبرنگاران از جمله خبرنگار ریانووستی میخائیل تورگیف استفاده کرد.

آقای تورگیف می‌گوید: من با یک تیم چهار نفری تلویزیونی VICE در یک پمپ استیشن در منطقه شورش بودیم. پس از پراکنده شدن معترضین، نیروی گارد ملی اجازه دادند که مطبوعات در آن جا بمانند. پولیس راه بند را برداشتند و رفتند. همه ما در پمپ استیشن بدون این که مسیر تعیین شده را ترک کنیم، حضور داشتیم. ناگهان یک مینی بس با نیروهای پولیس در جاده ظاهر شد که بلافاصله با گلوله های لاستیکی با آن که همه فریاد زدند که خبرنگار هستند، به سمت مطبوعات آتش گشودند.

انتشار ویدیویی از ورود گارد ملی امریکا برای سرکوب معترضان مینیاپولیس  - اسپوتنیک افغانستان
انتشار ویدیویی از ورود گارد ملی امریکا برای سرکوب معترضان مینیاپولیس

او می‌گوید که خبرنگاران زانو زدند و کارت هویت خبرنگاری خود را نشان دادند. با وجود این، پولیس اسپری گاز اشک‌آور را مستقیماً به چهره یکی از اعضای تیم چهار نفری تلویزیون VICE پاشید.

یکی از پولیس‌ها با ماسک ضد گاز به خبرنگاران دیگری که در نزدیکی موتر ایستاده بودند، نزدیک شد و چیزی گفت، اما به دلیل وجود ماسک، محتوای صحبت او غیرممکن بود. روزنامه نگاران تصمیم گرفتند که وی از آنها می‌خواهد که سوار موتر شوند، اما همچنان خواستند که همکارشان را رها کند.

خبرنگار ریانووستی در آن طرف موتر بود و همچنین پیش از آن کارت خبرنگاری خود را به پولیس نشان داده بود. هنگامی که او آماده سوار شدن به موتر شده بود، یک افسر دیگر نزدیک شد. روزنامه نگار کارت خود را نشان داد و گفت: «من خبرنگار هستم» در پاسخ، پولیس بدون اینکه چیزی بگوید، بلافاصله با اسپری گاز به صورت او پاشید.

روزنامه نگار دیگر آزاد شد، اما مدتی طول كشید تا هر دو بهبود یابند.

پس از مرگ فجیع مرد سیاه‌پوست امریکایی بر اثر خشونت افسر پولیس، شهرهای مختلف امریکا به صحنه اعتراضات سراسری به این عادت رفتاری پولیس امریکا علیه اقلیت رنگین‌پوست این کشور تبدیل شده است.

مردم مینیاپولیس در اعتراض به خشونت پولیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها همچنان ادامه دارد و به ایالت‌های دیگر گسترش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала