ایران یازده تن تجهیزات طبی به وزارت صحت عامه افغانستان کمک کرد

© وزارت صحت عامه ایران یازده تن تجهیزات طبی به وزارت صحت عامه افغانستان کمک کرد
ایران یازده تن تجهیزات طبی به وزارت صحت عامه افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از کمک یازده تن تجهیزات طبی توسط ایران به این وزارت خبر داد.
وزیر صحت عامه افغانستان برکنار شد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر صحت عامه افغانستان برکنار شد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز یک‌شبنه، 11 جوزا 1399 نوشت: بهادر امینیان سفیر کشور ایران در کابل، امروز بسته کمک‌های طبی که از سوی کشور ایران به دولت افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا مساعدت شده است، طی نشستی به وزارت صحت عامه تسلیم کرد. این کمک‌ها شامل، کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، دستگاه‌های ونتلاتور، لوازم ونتلاتور، ماسک و مواد ضدعفونی می‌باشند.

این وزارت در ادامه نوشته است، که داکتر بشیر نورمل معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه، به نمایندگی از دولت افغانستان از این کمک‌های کشور ایران ابراز تشکری نموده گفت: باوجود اینکه کشور ایران در حال حاضر در بحران ویروس کرونا قرار دارد؛ اما با آنهم مقدار 11 تن تجهیزات طبی به افغانستان کمک کمک نموده است. معین پالیسی و پلان این تجهیزات طبی را از ضروریات مهم وزارت صحت عامه خوانده و خواهان کمک های بیشتر این کشور در امر مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان شد.

در ادامه این خبرنامه وزازت صحت افغانستان می نویسد، که از سوی هم، امینینان سفیر کشور ایران، هدف از این کمک‌های کشور ایران را مبارزه با ویروس کرونا و حفاظت از جان کارمندان صحی که در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا در مراکز صحی قرار دارند عنوان کرد.

هم‌چنان سفیر ایران، بر تداوم همکاری‌های کشور ایران در افغانستان تاکید نموده گفت، که این نخستین کمک‌های ما نخواهد بود و کمک های کشور ایران ادامه خواهد یافت.

ایران در حالی این کمک ها را به وزارت صحت عامه افغانستان کرده است، که وزیر صحت عامه افغانستان از پایان کار خود در این وزارت خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала