33 تن پولیس امریکا حین زدوخورد در نیویارک زخمی شدند

© AP Photo / Andres Kudackiپولیس نیویارک
پولیس نیویارک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تقریباً 350 تن تظاهرکنندگان حین بی نظمی در نیویارک بازداشت و 33 پولیس زخمی شده اند.

اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی NYPD، روز شنبه 345 تظاهر کنندگان که به علت کشته شدن جورج فلوید جوان امریکایی افریقایی تبار در مینیاپولیس، مینسوتا، بازداشت کردند. این خبر را روز یکشنبه کانال تلویزیونی نیویورک NY1 (En-wai-1) اعلام کرد. به گفته این کانال 33 پولیس در جریان درگیری با تظاهرکنندگان زخمی شدند و به 47 موتر پولیس نیز آسیب دیده است.

نیویارک تایمز: در انتخابات مجلس نمایندگان ایران، ضد امریکایی‌ها برنده می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
نیویارک تایمز: در انتخابات مجلس نمایندگان ایران، ضد امریکایی‌ها برنده می‌شوند

همانطور که سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد، درموت شی، رئیس پولیس نیویورک گفت که وی به شیوه عملکرد مادونان خود در تظاهرات "بسیار افتخار می نماید". وی تأکید کرد که این تظاهرات مسالمت آمیز علیه عکس العمل شدید پولیس نبود. بلکه این جمعیتی از مردم بود که سعی می ورزیدند لحظه ای را به دست بیاورند و دست به ویرانی و هرج و مرج بزنند."

باید تذکر داد که مرگ جورج فلوید جوان امریکایی افریقایی تبار 25 می در مینیاپولیس، علت ناآرامی ها در نیویارک و شهرهای دیگر ایالات متحده می باشد. پولیس های سفید امریکایی دستبند را به دست جوان افریقایی بستند و او را به جاده کوبیدند. یکی از آنها بازداشت شده را با زانو روی گردن خود فشار داد و از گریه های فلوید که او نمی توانست نفس بکشد، بیشتر فشار آورد، که بالاخره این جوان بیهوش شد و در شفاخانه درگذشت. به تاریخ 26 ماه می، همین چهار پولیس که قاتل سیاه پوست هستند، از ماموریت برطرف شدند که از آنها به اتهام قتل عمدی بازداشت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала