ادامه اعتراضات در امریکا؛ ترامپ می‌گوید برای سرکوب معترضان از ارتش استفاده خواهم کرد

© REUTERS / Leah Millisادامه اعتراضات در امریکا؛ ترامپ می‌گوید برای سرکوب معترضان از ارتش استفاده خواهم کرد
ادامه اعتراضات در امریکا؛ ترامپ می‌گوید برای سرکوب معترضان از ارتش استفاده خواهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می‌گوید اگر ضرورت باشد سربازان ویژه را به شهر مینیاپولیس خواهم فرستاد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در صفحه تویتر خود نوشته است که برای سرکوب معترضان از ارتش استفاده خواهد کرد.
آقای ترامپ نوشته است:«خشونت و عبور از مرزهای ایالتی برای زورگویی و خشونت، جنایتی در سطح فدرال محسوب می‌شود. فرمانداران و شهرداران باید برخورد سختگیرانه‌تری نشان بدهند، در غیراین صورت دولت فدرال وارد عمل خواهد شد و کاری را که باید انجام شود انجام خواهد داد از جمله استفاده از ارتش و قدرت نیروهای مسلح که بازداشت‌های زیادی به دنبال خواهد داشت».


یادآوری می کنیم، که روز دوشنبه یک افسر پولیس فلوید ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود با رفتاری خشن روی زمین خواباند. شاهدان عینی گفته‌اند این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.
مینیاپولیس جمعه شب چهارمین شب متوالی اعتراضات به اقدام خشن پولیس را پشت سر گذاشت. به دنبال به خشونت کشیده شدن اعتراضات این شهر، تیم والز فرماندار مینه‌سوتا روز پنجشنبه گارد ملی این ایالت را فعال و همچنین منع رفت‌وآمد برقرار کرد. تاکنون یک نفر نیز در اعتراضات این شهر به ضرب گلوله کشته شده است.
معترضان روز جمعه دروازه های ورودی ساختمان اداره پولیس این شهر را شکسته و پس از ورود، آن را به آتش کشیدند. امروز (شنبه) نیز معترضان بدون اعتنا به قوانین منع آمد و شد، مقابل دفتر مرکزی حوزه پنجم اداره پولیس مینیاپولیس تجمع کردند و این اداره را زیر محاصره خود درآوردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала