نبيل: ملا یعقوب فرزند ملا عمر رهبری تحريك طالبان را به دست گرفته است

© Photo / Rahmatullah Nabilرحمت الله نبیل
رحمت الله نبیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 رئیس پیشین امنیت ملی در صفحه توییترش نوشته است که آی اس آی در تلاش است با تشویق ملا یعقوب نقش برخی از رهبران واعضای شورا کویته را تضعیف کند.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در صفحه توییرش نگاشته است که ملا یعقوب (فرزند ملا عمر) رهبری تحريك طالبان را به دست گرفته است و همين اکنون رهبری آن را برعهده دارد.

او می افزاید که اختلاف نظرها در درون رهبری طالبان منجر به مبارزات قدرت و آشوب در رهبری ارشد آنها شده است. بیشتر رهبران آنها به COVID-19 مصاب گرديده اند.

رئیس پیشین امنیت ملی اظهار داشت که برخی از اعضای دفتر سیاسی دوحه بركنار شده اند و به پاکستان فرستاده خواهند شد.

نبیل: پاکستان خروج امریکایی‌ها را نظارت می کند - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: پاکستان خروج امریکایی‌ها را نظارت می کند

آقای نبیل با اشاره به مداخله سازمان استخباراتی پاکستان، می گوید:" ISI" در تلاش است تا با تشویق ملا یعقوب نقش برخی رهبران و اعضای شورا كويته را تضعیف کند، تضعيف نقش آنعده رهبران طالبان که در گذشته در افغانستان زندگی می کردند و با افغانستان تا حدى همدردی دارند".

او اظهار داشت که آی اس آی می خواهد نقش شبكه حقانى را بيشتر سازد و با پشتیبانی و گسترش شبکه حقانی دوباره تأثیر و تسلط خود را بر تحريك طالبان ازدياد بخشند. به گفته منابع موثق ، به زودى در دفتر سیاسی طالبان تغییراتی ایجاد خواهد شد.

این در حالی‌ست که سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش نشریه فارن پالیسی نوشته که به‌هم ریختگی، بیماری و اختلاف در میان رهبری گروه طالبان حقیقت ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала