منع گشت و گذار و استقرار ارتش در پایتخت آمریکا + ویدئو

© REUTERS / Eric Miller منع گشت و گذار و استقرار ارتش در پایتخت آمریکا
منع گشت و گذار و استقرار ارتش در پایتخت آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با ادامه اعتراضات سراسری و تجمع مردم معترض به قتل بی‌رحمانه شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در مقابل کاخ سفید، مقررات منع رفت‌وآمد در واشنگتن و کالیفرنیا برقرار شد.

به گزارش اسپوتنیک،، با ادامه اعتراضات به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست این کشور و تجمع مردم در مقابل کاخ سفید، مقررات منع رفت‌وآمد در واشنگتن برقرار شد.

شهردار شهر سن خوزه کالیفرنیا نیز در پیامی توییتری اعلام کرد از ساعت 8:30 شب امروز دوشنبه تا ساعت 5 بامداد (به وقت محلی) به مدت 7 روز آینده یا تا اطلاع ثانوی مقررات منع رفت‌وآمد شبانه برقرار می‌شود.

​پیش از این نیز گاوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا وضعیت کنونی در شهر لس آنجلس را با توجه به تداوم اعتراضات، فوق‌العاده اعلام کرده بود.

اعتراضات عصر یکشنبه به وقت محلی در پایتخت آمریکا، بزرگترین گردهمایی اعتراضی از زمان مرگ جورج فلوید است.

فلوید یک سیاه‌پوست آمریکایی بود که به دست یک افسر سفیدپوست به طرز دلخراشی کشته شد.

​طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

در روزهای گذشته در چندین شهر آمریکا از جمله مینیاپولیس که جورج فلوید در آن کشته شد، مقررات منع گشت و گذار شبانه برای مقابله با تظاهرات خشونت‌آمیز برقرار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала