نماینده‌ غیرنظامی ناتو در افغانستان به کارش آغاز کرد

© AP Photo / Geert Vanden Wijngaert نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان به کارش آغاز کرد
 نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان به کارش آغاز کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پیشین ایتالیا در پاکستان به حیث نماینده‌ی غیرنظامی ناتو در افغانستان، به کارش آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، ناتو با نشر اعلامیه‌ای (دوشنبه ۱۲ جوزا) از آغاز کار سفیر استفانو پنتکوروو به حیث نماینده غیرظامی ناتو در افغانستان، خبر می دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته است که آقای استفانو پونتکوروو تجربه دیرینه‌ی دیپلماتیک در مورد افغانستان و منطقه دارد و من مشتاقانه در انتظار همکاری با وی در چنین شرایط حساس برای آینده افغانستان هستم.

در اعلامیه‌ای ناتو آمده است که استفانو پنتکوروو، در همکاری با مأموریت پشتیبانی قاطع به رهبری ناتو که به آموزش، مشوره و حمایت از نهادها و نیروهای امنیتی افغانستان می پردازد، به دبیرکل ناتو و شورای آتلانتیک شمالی در مورد تلاش‌های متحدانه در افغانستان و روابط با شرکای افغان، مشوره خواهد داد.

استقبال دولت افغانستان از تعهد دوباره اتحادیه اروپا به خاطر پشتیبانی از روند صلح این کشور - اسپوتنیک افغانستان
استقبال دولت افغانستان از تعهد دوباره اتحادیه اروپا به خاطر پشتیبانی از روند صلح این کشور

استفانو پنتکوروو در این دوره‌ی ماموریتش با مقامات ارشد دولتی افغانستان و سایر مقامات برجسته ملی و محلی ارتباط برقرار خواهد کرد و با نمایندگان جامعه‌ی جهانی، جامعه مدنی افغانستان و سازمان های غیردولتی کار خواهد کرد.

استفانو پنتکوروو بیش از چهار سال به عنوان سفیر ایتالیا در پاکستان ایفای وظیفه کرده بود. وی در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ مشاور دیپلماتیک وزیر دفاع ایتالیا بود و در زمینه مسائل سیاسی-نظامی ناتو از جمله افغانستان نیز فعالیت داشت.

استفانو پنتکوروو به عنوان جانشین نیکلاس کی، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان تعیین شده است.

نیکولاس کی، نماینده ارشد ناتو در افغانستان (یک‌شنبه ۳۱ حمل) با نشر پیامی در صفحه‌ی تویترش از پایان ماموریتش در افغانستان خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала