واکنش سازمان ملل متحد به حمله پولیس امریکا بر خبرنگار روسی

© REUTERS / Dustin Chambersواکنش سازمان ملل متحد به حمله پولیس امریکا بر خبرنگار روسی
واکنش سازمان ملل متحد به حمله پولیس امریکا بر خبرنگار روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که حادثه حمله بر خبرنگار ریا نووستی که در مینیاپولیس آسیب دیده است، باید بررسی شود.

به گزارش اسپوتنیک، استفان دیژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه، ۱ جون) گفت: "من امیدوارم که همکار شما خوب شود. من جزئیات دقیق این حادثه را ندارم. اما واضح است که تمام این حادثات بررسی شوند".

علاوه بر آن، وی با اشاره به اعلامیه آنتونیو گوتریش، دبیرکل سازمان ملل متحد که گفته است حمله بر خبرنگاران به مثابه حمله بر جامعه است و هیچ دموکراسی نمی‌تواند بدون آزادی بیان عمل کند.

در گاز پاشی پولیس امریکا در مینیاپولیس، خبرنگار روسی آسیب دید - اسپوتنیک افغانستان
در گاز پاشی پولیس امریکا در مینیاپولیس، خبرنگار روسی آسیب دید

قبل از این گزارش شده بود که روز شنبه، پولیس مینیاپولیس علیه میخائيل تورگییف، خبرنگار آژانس خبری روسی ریا نووستی از گاز اشک‌آور استفاده کرده است. مسئولین این آژانس از مقامات امریکا خواسته اند تا درمورد این قضیه تحقیق کنند. پس از مدتی تورگییف درمورد وضعیت صحی اش سخن گفت. وی خاطر نشان ساخت که وضعیت اش خوب است و بینایی اش آسیب ندیده است.

سپس تیم والز، والی ایالت مینه‌سوتا امریکا از خبرنگارانی که در نتیجه اقدامات کارمندان پولیس در جریان اعتراضات آسیب دیده اند، معذرت خواست.

همچنان سفارت روسیه در امریکا با ارسال نامه به وزارت خارجه امریکا نوشت که چنین رفتار پولیس غیرقابل قبول است.

موج شورش‌ها و بی‌نظمی‌ها در مینیاپولیس و شمار دیگر از شهرهای امریکا پس از کشته‌شدن جورج فلوید، سیاه پوست امریکایی توسط پولیس، آغاز شد. در ویدیوهایی که در انترنت نشر شده، دیده می‌شود که نیروهای پولیس به فلوید دست‌بند می‌زنند، سه نفره او را به زمین می‌اندازند و یکی از آنها زانویش را بر گلوی وی می‌گذارد. در ویدیو دیده می‌شود که فلوید چندین بار تکرار می‌کند که او نمی‌تواند نفس بکشد، سپس آرام می‌شود. فلوید در بخش عاجل شفاخانه جان باخت. پس از آغاز بی‌نظمی‌ها، چهار کارمند پولیس برکنار شدند و یکی از آنها به قتل در نتیجه بی‌احتیاطی، متهم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала