بازداشت دختر شهردار نیویورک در اعتراضات

© AP Photo / John Minchilloبازداشت دختر شهردار نیویورک در اعتراضات
بازداشت دختر شهردار نیویورک در اعتراضات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دختر 25 ساله بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه New York Post به نقل از منابع محلی گزارش داده است که کیارا دی بلازیو، دختر شهردار نیویورک شب گذشته به جرم تجمع غیرقانونی دستگیر شد. گفته می‌شود او به اتهام همکاری با معترضان و مسدود کردن خیابان منهتن بازداشت شده است.

بنا بر گزارش ها، بیل دی بلازیو اندکی پس از دستگیری دخترش، در یک کنفرانس مطبوعاتی از معترضان خواست به خانه هایشان بروند. او گفت: ما از همه اعتراضات مسالمت آمیز قدردانی می‌کنیم و احترام می‌گذاریم، اما اکنون زمان آن رسیده است که مردم به خانه بروند.

تظاهرات در نیویورک در حالی وارد روز سوم شده است که هزاران نفر از مردم این شهر در اعتراض به خشونت پلیس که منجربه کشته شدن جورج فلوید، تبعه سیاه پوست آمریکا شد، به خیابان‌ها آمدند.

بنابر گزارشات صد‌ها نفر در پی برگزاری تظاهرات در منطقه دستگیر شده اند که برخی از آن‌ها به غارت و آتش سوزی متهم بودند.

شهر‌های مختلف آمریکا طی روز‌های گذشته صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که بی‌رحمانه به دست پلیس شهر مینیاپولیس به قتل رسید، هستند.

فلوید یک سیاه‌پوست آمریکایی بود که به دست یک افسر سفیدپوست به طرز دلخراشی کشته شد. تصاویر منتشر شده از زمان مرگ فلوید نشان می‌دهد، یک مامور پلیس زانویش را بر روی گردن او فشار می‌دهد. در این فیلم صدای فلوید شنیده می‌شود که فریاد می‌زند:‌ "نمی‌توانم نفس بکشم."

معترضان در نزدیکی کاخ سفید، مقابل حصاری که آن‌ها را از پلیس دور می‌کرد، تجمع کرده‌اند و شعار "شلیک نکنید" سر می‌دهند. بسیاری از معترضان هم پلاکاردهایی با نوشته "عدالت نباشد، صلح نیست" و "سکوت سفید خشونت است" در دست دارند. برخی از معترضان هم بطری‌های آب و وسایل دیگر به سمت مامورانی پرتاب می‌کنند که با گاز اشک‌آور معترضان را هدف گرفته‌اند.  

هم‌زمان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از انتقال دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید در جمعه شب گذشته خبر داد. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که جمعیت معترضان در واشنگتن به کاخ سفید نزدیک شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала