پایان ماموریت/ خروج نیرو های اسپانیا از افغانستان و عراق

© AP Photo / Daniel Ochoa de Olzaپایان ماموریت/ خروج نیرو های اسپانیا از افغانستان و عراق
پایان ماموریت/ خروج نیرو های اسپانیا از افغانستان و عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان اسپانیا از سال 2002 در راستای ماموریت ناتو در کابل افغانستان حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه اسپانیایی  "ال پائیس" وزارت دفاع اسپانیا با اعلام پایان ماموریت خود در آموزش نیروهای عراقی و افغان از بازگشت نظامیان خود از دو کشور عراق و افغانستان خبر داد.

وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد تا پایان ماه جولای آخرین نیروهای نظامی خود را از پایگاه استراتژیک «گرن کاپیتان» در «بسمایا» عراق واقع در 45 کیلومتری جنوب شرق بغداد را به کشور بازخواهد گرداند؛ تا پیش از شیوع کرونا 350 نظامی اسپانیایی در این قرارگاه مستقر بودند.  

وزارت دفاع اسپانیا علت این تصمیم‌گیری را خاتمه یافتن ماموریت مرکز ائتلاف بین المللی به ریاست اسپانیا علیه داعش در بسمایا مبنی بر آموزش و تعلیم ارتش و نیروهای پلیس عراق اعلام کرده است.  

افزایش نیروهای اسپانیا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش نیروهای اسپانیا در افغانستان

از زمان استقرار نیروهای نظامی اسپانیا در قرارگاه «گرن کاپیتان» در فبروری 2015 تاکنون بیش از 50 هزار نیروی نظامی امنیتی عراق در قالب 17 قطعه و 10  واحد نیروهای پلیس تحت آموزش نظامیان این کشور اروپایی قرار گرفته اند.

با خروج نظامیان از پایگاه بسمایا، 80 سرباز از نیروی زمینی ارتش اسپانیا در عراق باقی خواهند ماند که در قرارگاه «تاجی» واقع در 30 کیلومتری بغداد مستقر می‌باشند.

 «سزار گارسیا» مقام ارشد نیروهای نظامی اسپانیا در عراق در گفت و گویی تصویری با «فیلیپ ششم» پادشاه این کشور که به مناسبت «روز نیروهای مسلح» انجام شد، گفت: ماموریت ما در این کشور به پایان رسیده و سطح آموزش نیروهای عراقی هر روز با پیشرفت همراه بوده و در آینده ای نزدیک داعش را شکست خواهند داد.  

این نهاد نظامی همچنین از بازگشت آخرین سربازان اسپانیایی از افغانستان تا پایان سال جاری (2020) یا  اوایل سال آینده تا پیش از موعد سر رسید توافق واشنگتن با طالبان خبر داد؛ نظامیان اسپانیا از سال 2002 در راستای ماموریت ناتو در کابل افغانستان حضور دارند.   

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала