موج اعتراضات؛ افزایش چشمگیر خشونت و تهدید علیه خبرنگاران در امریکا

© REUTERS / Sam Wolfeموج اعتراضات؛ افزایش چشمگیر خشونت و تهدید علیه خبرنگاران در امریکا
موج اعتراضات؛ افزایش چشمگیر خشونت و تهدید علیه خبرنگاران در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته مصونیت خبرنگاران " CPJ" در نیویورک از ده‌ها مورد خشونت و تهدید علیه خبرنگاران در امریکا گزارش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس کشته شدن جورج فلوید، شهروند افریقایی‌بار تبار امریکا به دست پولیس شهر مینیاپولیس، موجی از اعتراضات و آشوب ها در شهرهای بزرگ امریکا شعله ور شد.

کمیته مصونیت خبرنگاران گفت: "ده ها واقعه خشونت و بازداشت علیه خبرنگاران به خاطر پوشش اعتراضات امریکا به ثبت رسیده است".

استفاده از گاز اشک آور علیه خبرنگاران در مینیاپولیس - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از گاز اشک آور علیه خبرنگاران در مینیاپولیس

این کمیته به خبرنگاران هشدار داده است که پولیس می تواند در زمان پوشش اعتراضات، با گلوله پلاستیکی شلیک کند و یا به سمت تان نارجک‌های پر سرصدا پرتاب کند. همچنان خطر ابتلا شد به ویروس کرونا را نیز در نظر گرفته شود.

این کمیته توصیه می کند: "با توجه به افزایش میزان خشونت و تاکتیک های مورد استفاده پولیس و معترضین، لازم است عینک ایمنی، کلاه ایمنی و جلیقه هایی که از زخم های چاقو محافظ می کنند، استفاده کنید، در صورت تهدیدات، باید از زره های ضد گلوله استفاده کنند".

کمیته مصونیت خبرنگاران "CPJ " تاکید دارد که یک خبرنگار نباید به تنهایی کار کند، زمانیکه خبرنگار دستگاه تنفسی را برمیدارد، او نیازمند به ماسک پزشکی از نوع N95 و یا FFF2/FFF3 می‌باشد.

روسیه رفتار پولیس امریکا در برابر خبرنگاران روسی را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه رفتار پولیس امریکا در برابر خبرنگاران روسی را محکوم کرد

روز گذشته پولیس مینیاپولیس پس از پراکنده کردن معترضان، عمداً از گاز اشک‌آور علیه خبرنگاران از جمله خبرنگار ریانووستی میخائیل تورگیف استفاده کرد، این کار پولیس امریکا به واکنش وزارت امور خارجه روسیه و خبرگزاری «راسیا سیودنیا» روبرو شد.

یادآوری می کنیم، که پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند امریکایی-افریقایی به دست ماموران پولیس امریکا، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر این کشور اعتراضات و تظاهرات مردمی بر پا شد. در ویدیوی منتشر شده مربوط به صحنه برخورد پولیس با جورج فلوید نشان داده می شود، که ماموران پولیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پولیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می دهد، جورج فلوید نیز می گوید که نمی تواند نفس بکشد. در نهایت این اتفاق منجر به کشته شدن جورج فلوید می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала