هشدار ترامپ به استفاده از ارتش علیه معترضان داخلی

© REUTERS / Jonathan Ernst هشدار ترامپ به استفاده از ارتش علیه معترضان داخلی
 هشدار ترامپ به استفاده از ارتش علیه معترضان داخلی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به استفاده از نیروی نظامی علیه معترضان داخلی تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اعتراض‌ها پس از جان باختن جورج فلوید که به خشونت کشیده شد، تهدید کرد در صورتی که فرمانداران با استفاده از گارد ملی برای برقراری نظم در ایالت‌های تحت فرمان خود اقدام نکنند، ارتش را به خیابان‌ها می‌فرستد.

دونالد ترامپ اظهار داشت: «اولین و بالاترین وظیفه من به عنوان رئیس جمهور، دفاع از کشور ما و مردم آمریکا است. سوگندی یاد کرده‌ام که قوانین این ملت را محقق سازم و این دقیقاً کاری است که انجام خواهم داد.

او ادامه داد: همه آمریکایی‌ها از قتل خشونت‌بار جورج فلوید به‌حق متأسف و منقلب شدند. دولت من کاملا متعهد است که در قبال جورج و خانواده‌اش عدالت محقق شود. خون او پایمال نخواهد شد.

ترامپ: اعتراضات اخیر تروریسم داخلی است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اعتراضات اخیر تروریسم داخلی است

رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد نیرو‌های گارد ملی آمریکا به اندازه‌ای که بر اوضاع مسلط شوند در ایالت‌ها استقرار یابند و گفت: «در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها از اجرای این قانون خودداری کنند فورا ارتش را در این ایالت‌ها مستقر خواهم کرد. خشونت‌ها در تظاهرات اخیر اعتراضات مسالمت‌آمیز نبوده بلکه تروریسم داخلی هستند.»

دونالد ترامپ تاکید کرد: «امشب هزاران نفر از نیرو‌های امنیتی را که به سلاح‌های سنگین مجهز هستند به پایتخت اعزام می‌کنیم و مقررات منع رفت‌وآمد در واشنگتن به صورت جدی و با قاطعیت اجرا خواهد شد.»

وی گفت: به همه هشدار می‌دهم، کسانی که جان و مال بی‌گناهان را تهدید می‌کنند، بازداشت شده و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. می‌خواهم سازمان‌دهندگان این اقدامات وحشتناک توجه کنند که با مجازات‌های شدید کیفری و مجازات‌های حبس طولانی روبرو خواهند شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پس از مرگ فجیع جورج فلوید 46 ساله به دست یک افسر پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس، شهر‌های مختلف آمریکا به صحنه اعتراضات گسترده مردمی تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала