هشدار دانشمندان: شهاب سنگی به اندازه میدان فوتبال از کنار زمین می‌گذرد

© Photo / PixabayПриближающийся к Земле астероид
Приближающийся к Земле астероид - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان از عبور یک شهاب سنگ بالقوه خطرناک از نزدیکی مدار زمین در روز های آینده خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Space Reference دانشمندان اخترشناسی هشدار دادند که شهاب سنگ بالقوه خطرناک 163348 (2002 NN4)  که اندازه‌ای آن برابر به یک میدان فوتبال است در روز های آینده از کنار زمین عبور خواهد کرد.   

این شهاب سنگ که در سال 2002 کشف شده است، در تاریخ 6 جون ساعت 6.20 به وقت مسکو(7:50 بامداد به وقت کابل)  با حداقل فاصله از کنار زمین عبور خواهد کرد.

OR2  asteroid - اسپوتنیک افغانستان
چگونگی عبور شهاب سنگ جنجالی از کنار زمین

فاصله بین شهاب سنگ و سیاره زمین  5،93میلیون کیلومتر خواهد بود. حداقل فاصله ای این جسم آسمانی با زمین، 13 برابر بیشتر از فاصله آن تا مدار مهتاب ارزیابی شده است.

 از آنجایی که مسیر شهاب سنگ از مدار زمین عبور می کند ، بنابراین از جمله اجسام سماوی بالقوه خطرناک  برای سیاره مامحسوب می شود.

 اگرچه این شهاب از نظر اندازه آن (از 250 تا 570 متر)  از جمله شهاب های "کوچک "تلقی می شود ، اما در مقایسه با سایر شهاب ها 90 در صد خطرناک ارزیابی می‌گردد. 

پیشتر در تاریخ 29 آپریل  سازمان فضایی آمریکا "ناسا" از عبور شهاب سنگ 163373 که به عنوان خطرنک‌ترین شهاب سنگ ها برای زمین طبقه بندی شده است در فاصله نزدیک زمین خبر داد. این شهاب سنگ درصورت برخورد با زمین می توانست انفجاری مهیبی ایجاد کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала