ویدیوکنفرانس پمپیو با سران حکومت افغانستان پیرامون پروسه صلح

© Photo / ارگویدیوکنفرانس مایک پامپئو با سران حکومت افغانستان
ویدیوکنفرانس مایک پامپئو با سران حکومت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز با مایک پمپیو وزیر امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا از طریق ویدیوکنفرانس در خصوص صلح افغانستان صحبت نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامه نوشته است که در این ویدیوکنفرانس معاونین رئیس جمهور، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، سرپرست وزارت امور خارجه، رئیس عمومی اداره امور، داکتر زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در خصوص صلح افغانستان، قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع و شاژدافیر سفارت امريكا در افغانستان نیز حضور داشتند.

هر دو جانب در مورد ادامه تلاش های مشترک هر دو کشور برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

استقبال دولت افغانستان از تعهد دوباره اتحادیه اروپا به خاطر پشتیبانی از روند صلح این کشور - اسپوتنیک افغانستان
استقبال دولت افغانستان از تعهد دوباره اتحادیه اروپا به خاطر پشتیبانی از روند صلح این کشور

وزیر خارجه امریکا گفت که هدف اساسی ایالات متحده امریکا یک افغانستان متحد، مستقل، دموکراتیک و باثبات در چوکات تداوم روابط درازمدت و ستراتیژیک میان دو کشور است و برای رسیدن به آن یکجا با حکومت افغانستان کار خواهیم کرد.

سپس رئیس جمهور غنی نقشه راه حکومت افغانستان برای دستیابی به صلح و ثبات دایمی را تشریح کرده گفت که باید برای یک افغانستان باثبات، واحد و آزاد تلاش های بیشتر صورت گرفته و نایل شدن به اهداف تعیین شده تیم های کاری هر دو طرف روی فراهم آوری تسهیلات بیشتر بخاطر تطبیق این نقشه راه کار کنند.

همچنان در این ویدیوکنفرانس در خصوص صلح، گام های بعدی در راستای صلح از جمله رهایی زندانیان، تحلیل و مکان مذاکرات و سایر اقدامات مربوط به صلح، بحث صورت گرفت.

هر دو جانب بر همکاری مشترک در زمینه اطلاع رسانی در آغاز و جریان مذاکرات صلح تاکید کردند.

در این ویدیوکنفرانس موافقت صورت گرفت که در روزهای نزدیک روی جزئیات بعدی در پروسه صلح کار صورت گیرد و به ویژه جانب دولت افغانستان روی میکانیزم آتش بس اعلام ناشده که قواعد بازی در آن مشخص گردد، تاکید نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала