پولیس امریکا، بی‌توجه به کارت خبرنگاری، به سوی خبرنگار اسپوتنیک شلیک کرد

© AP Photo / Seth Wenigپولیس امریکا، بی‌توجه به کارت خبرنگاری، به سوی خبرنگار اسپوتنیک شلیک کرد
پولیس امریکا، بی‌توجه به کارت خبرنگاری، به سوی خبرنگار اسپوتنیک شلیک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تهیه‌کننده اسپوتنیک در حال پوشش تظاهرات در نزدیکی کاخ سفید، هدف چند گلوله‌ پلاستیکی از سوی پولیس ایالات متحده قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول روسیل، خبرنگار اسپوتنیک می‌گوید که هنگام پوشش دادن اعتراضات در امریکا مورد چندین شلیک پولیس قرار گرفته است.
وی گفت: "من در نزدیکی کاخ سفید کارم را هنگامی شروع کردم که پولیس این شهر دست به تیراندازی زدند. من نزدیک شدم تا از صحنه فلمبرداری کنم اما آنها بی‌توجه به کارت خبرنگاری، بسوی ما چند گلوله‌ پلاستیکی شلیک کردند و سپس از گاز اشک آور استفاده کردند.
به گفته این خبرنگار نیروهای پولیس درحالیکه میدانستند او خبرنگار است شلیک کردند و پای وی را مجروح کردند.
وی گفت: "جای اصابت گلوله بنفش شد و شروع به پندیدن کرد و پولیس از بالای من عبور کرد. من  با کمک یکی از تظاهر کننده گان از زمین بالا شدم.

در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست، اعتراض‌های گسترده‌ای سراسر آمریکا را فراگرفته است.

فلوید هفته گذشته در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل فلوید سیاهپوست، در چند روز اخیر تظاهرات کردند که در برخی شهرها به صحنه‌های اعتراضی و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала