چاقی: عامل خطرناک برای جوانان مبتلا به کرونا

© Fotolia / Sentelloچاقی: عامل خطرناک برای جوانان مبتلا به کرونا
چاقی: عامل خطرناک برای جوانان مبتلا به کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان چاقی برای جوانان مبتلا به کرونا را به عنوان یک عامل خطرناک مشخص نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده گروهی از بیمارانی را شناسایی کردند که ابتلای آنها  ویروس کرونای نوع  SARS-CoV-2 خطرناک شمرده شده  و بیشتر اوقات منجر به بستری شدن آنها در بیمارستان می‌شود.

مقاله مربوط به این تحقیق در مجله Lancet منتشر شده است.

شفاخانه‌یی در لندن پر از جوانان مبتلا به کرونا ویروس شد - اسپوتنیک افغانستان
شفاخانه‌یی در لندن پر از جوانان مبتلا به کرونا ویروس شد

بر طبق اطلاعات این دانشگاه، جوانانی که بر اثر ابتلا به COVID-19, در بیمارستان بستری بودند اغلب دچار اضافه وزن بوده.و اکثریت آنها علاوه بر ابتلا به کروناویروس، از فشار خون بالا، بیماری‌های قلب و عروق نیز رنج می‌بردند.

چاقیبیش از حد  در افراد تنفس را برای آنها مشکل می سازد که در صورت ابتلا به COVID-19، این مشکل دوبرابرمی شود.نکته دیگر آن است که بافت چربی مقدار زیادی مولکول های ضد التهاب «سیتوکین» را تولید می کند که هنگام ابتلا به کرونا ویروس، بدن با توفان «سیتوکینی» که نوعی واکنش شدید و کشندهٔ‌ سیستم ایمنی بدن است مواجه می شود . این امر بنوبه خود باعث ازکار افتادن سیستم ایمنی ایجاد التهاب و عفونت و آسیب‌های جدی می شود.

یک عامل خطر دیگر که با چاقی مرتبط است، وجود گیرنده‌های ACE2 است که طعمه‌های خوبی برای کروناویروس به حساب می‌آیند. پژوهشگران دریافتند که آنزیمی به نام آنزیم  مبدل آنژیوتانسین (ACE2) که در سلول‌های بدن وجود دارد، راه اصلی ورود ویروس به بدن است.

 

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد SARS-CoV-2 می تواند برای مدت طولانی در بافت چربی باقی بماند ، حتی اگر بیمار دیگر هیچگونه علائمی نداشته باشد.

مراقبت از بیماران چاق در بخش مراقبت‌های ویژه کار دشواری برای کادر درمان است و لوله‌گذاری تنفسی نای (انتوبه) و اسکن به دلیل وزن زیاد به آسانی ممکن نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала