Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

موضع متفاوت فیفا درباره واکنش‌ها به مرگ جورج فلوید

© AP Photo / Keystone, Steffen SchmidtThe FIFA logo at the headquarters Zurich, Switzerland
The FIFA logo at the headquarters Zurich, Switzerland - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون جهانی فوتبال به ابراز خشم بازیکنان فوتبال از اتفاق نژادپرستانه اخیر در آمریکا که منجر به قتل یک شهروند سیاه‌پوست شد واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از «اسکای اسپورت»، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از سازمان دهندگان مسابقه خواسته است هنگام تصمیم گیری در مورد مجازات بازیکنان در اعتراض به مرگ جورج فلوید در طول مسابقات، از تعقل کار گیرند. طبق قوانین فیفا درج شعار‌های سیاسی، مذهبی و تجاری روی پیراهن بازیکنان ممنوع است، اما ظاهراً این بار فدراسیون جهانی فوتبال موضع دیگری اتخاذ کرده است.

Игроки «Ливерпуля» празднуют первый забитый гол на матче «Ливерпуль» - «Вест Хэм Юнайтед» - اسپوتنیک افغانستان
فوتبال علیه نژادپرستی؛ ادای احترام لیورپولی‌ها به جورج فلوید + عکس

فیفا در بیانیه خود از برگزار کنندگان مسابقات فوتبال در نقاط مختلف دنیا خواسته است که برای بررسی واکنش بازیکنان به حادثه اخیر در آمریکا عقل سلیم به کار ببرند و برای آن‌هایی که در طول مسابقات خواستار اجرای عدالت درباره جورج فلوید شده‌اند، مجازاتی در نظر نگیرد.

این نهاد به آسوشیتدپرس گفت:«فیفا با توجه به شرایط غم انگیز پرونده جورج فلوید، عمق احساسات و نگرانی‌های بسیاری از فوتبالیست‌ها را درک می‌کند. اعمال قوانین بازی ... برای برگزار کنندگان مسابقات واگذار شده است که باید از عقل سلیم استفاده کنند و زمینه پیرامون وقایع را در نظر بگیرند.»
در ادامه بیانیه نهاد حاکم بر فوتبال جهان آمده است:«فیفا مکرراً موضع خود که مخالفت اکید با نژادپرستی و تبعیص‌نژادی از هر نوع بوده را مشخص کرده و اخیراً هم قوانین انضباطی‌اش برای برخورد با چنین مواردی به منظور از بین بردن نژادپرستی در فوتبال را سختگیرانه‌تر کرده است فیفا خود بار‌ها مبلغ جنبش‌های نژادپرستانه‌ای بوده است و به تناوب در جریان بازی‌های برگزار شده تحت مدیریتش مبارزه با نژادپرستی را اشاعه داده است.»

پس از قتل ظالمانه جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست مأموران پولیس مینه‌سوتا، بازیکنان تیم‌های مختلف فوتبال اروپا از جمله جیدون سانچو، مارکوس تورام و ... به صورت عملی در قالب شادی‌های پس از گل، مصاحبه یا انتشار پیام در فضای مجازی این اتفاق را محکوم کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала