Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آماده شدن قطر برای جام جهانی پیش از موعد مقرر؟

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу
Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه فرانسوی در مورد تأثیر بیماری همه‌گیر کرونا ویروس، که به چالش های جدیدی برای میزبان جام جهانی 2022 منجر شده، پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، همه‌ی جهان با تأثیر تاریخی و همه گیر کووید 19 روبرو شده و بر اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به طور یکسان تأثیر می گذارد. کرونا ویروس باعث رکود جهانی شده است، وضعیتی که از نزدیک توسط جام جهانی 2022 به میزبان قطر مورد بررسی قرار می گیرد، برای تأثیرگذاری احتمالی آن در مسابقات، و مهم‌تر از همه به دلیل ضرورت اولویت بندی چالش حفظ ریتم لازم برای پیش‌بُرد پروژه‌های مورد نیاز برای جام جهانی که قرار است قبل از شروع این رویداد به پایان برسد. بنابراین دوحه، در حال آماده سازی خود برای جام جهانی در قطر در سال 2022 است، این کشور به ویژه با توجه به اقدامات احتیاطی لازم برای اطمینان از آلوده شدن کارگران به کروناویروس، و همچنین فراهم کردن هر آنچه که لازم است در اختیار آنها قرار می دهد، زیرا نیروی کار یک بخش عمده و اساسی و مؤلفه کلیدی و مطلق اطمینان از به پایان رسیدن پروژه های جام جهانی است.

نشریه فرانسوی لا تریبون آمادگی جام جهانی 2022 را بررسی می کند، در مقاله اخیر روزنامه فرانسوی La Tribune تأیید کرد که نزدیک به 80٪ زیرساخت های لازم در قطر برای میزبانی از جام جهانی آماده است و این نشریه نتیجه گیری کرد که بسیار محتمل است که قبل از مهلت مورد انتظار همه چیز به اتمام برسد.

لا تریبون در ادامه  تأثیر این بیماری همه‌گیر را بر کل جهان برجسته می کند و چالش‌های جدیدی را که برای میزبان جام جهانی 2022 ایجاد می کند، ذکر می کند. در این میان، قطر یکی از کمترین میزان بروز موارد ویروس کرونا در جهان را داشته و به کشور اجازه می دهد. برای ادامه اجرای پروژه های مورد نیاز برای بزرگترین رویداد ورزشی جهان، در عین حال اقدامات درمانی لازم را برای متوقف کردن گسترش Covid-19 انجام دهید.

در این مقاله همچنین به نقش استراتژیکی که توسط شرکت هواپیمایی قطر در مسابقات جام جهانی ایفا خواهد کرد، در استقبال گرم هواداران این کشور برای مسابقات اشاره شده است.

با توجه به اینکه نگاه كل جهان كه به جام جهانی متمرکز شده است، قطر چاره ای جز میزبانی یك تورنمنت كاملاً سازمان یافته و مبتنی بر استراتژی های توسعه‌ای كه برای تنوع بخشیدن به اقتصاد استفاده می شود، ندارد و توسعه پایدار را فراهم می كند. بنابراین قطر بر تضمین حقوق کارگران متمرکز شده است، مهم‌تر از همه از آنجایی که تغییر سیستم حامی کار در سال 2016 و تغییر تعدادی از محدودیت ها در سال 2019، تمدید حقوق اساسی کار در رفت‌وآمد و حرکت و همچنین برآورده ساختن الزامات مسکن، پزشکی و تغذیه ای از الزامات اصلی حقوق کار برای نیروی بشری می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала