Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اشرف بهتر از کارواخال، آلبا و کیمیچ؟

© AP Photo / Martin Meissnerاشرف حکیمی مدافع مراکشی رئال مادرید
اشرف حکیمی مدافع مراکشی رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف حکیمی بازیکن قرضی رئال مادرید در بوروسیادورتموند درخشان‌تر از حد انتظار حضور یافته و امروز خبرهایی مبنی بر برگشت او به برنابئو مطرح شده است.

اگر فصل اول اشرف در دورتموند خوب بود فصل دوم دو برابر خوب‌تر شده است تا جایی که به او این امکان را داده به طور کامل وارد "المپوس" از وینگرهای تهاجمی شود که در فصول اخیر در لیگ‌های مهم سلطنت کرده‌اند.

اشرف در جستجوی دقایق بیشتر بازی بود و به همین دلیل رئال مادرید را ترک کرد و دو سال بعد از عملکرد خارق العاده‌اش او امروز در حدی ظاهر شده که او را با بازیکنانی چون میکون، آلوس، مارسلو، جوردی آلبا، کیممیچ، آرنولد، لام، کارواخال و کمپانی هم سطح می‌دانند.

براساس داده‌های "Opta اسپورتس"  اشرف در چیدمان تهاجمی قرار دارد که با این اوصاف در موقعیت خود به عنوان لاینر جانبی پیشی گرفته است. به این ترتیب با در نظر گرفتن مسابقات لیگ و رقابت‌های اروپایی این بازیکن جوان به صورت قرضی از مادرید به دورتموند خروجی تهاجمی خود در این فصل را به 19 گل (مستقیم یا غیرمستقیم) ترجمه می‌کند: 9 گل و 10 پاس گل.

آخرین قدرت او در مسابقه آخر بوندس‌لیگایی برابر پادربورن بود که او چهارمین گل دورتموند را به ثمر رساند. این گل به اشرف کمک کرد که با 19 گل (اضافه کردن گل و پاس گل) با میکون که (2009-2010) سه گانه ایتالیا را با مورینیو کسب کرد، مساوی شود. او پیش از این تنها کمتر از دنی آلوز ظاهر شده که بازیکن برزیلی روی 22 گل (4 گل و 18 پاس گل) به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بارسلونا (2009-2010) به ثبت رسانده بود.

اشرف در موقعیتی قرار دارد که با 19 گل (مستقیم یا غیر مستقیم) به رکورد آلوز حمله کند و تنها لیگ و قهرمانان را به خود اختصاص دهد. طبق گزارش Opta، کیممیچ 18 ساله (17-18) لیست بقیه لاین‌های جانبی بالاترین قدرت تهاجمی در سال‌های اخیر را داراست. جوردی آلبا 16 (18-19)، الکساندر آرنولد، 16 (18-19)؛ لام 15 (12-13)، مارسلو 14 (16-17) و کارواخال 10 (16-17) در رده‌های بعدی هستند.

اعداد و ارقام در حال حاضر اشرف را به یکی از بهترین وینگرهای جهان تبدیل کرده است. مادرید با این‌که شدیدا دوست دارد او را برگرداند اما در عین حال با مشکلی روبرو می‌شود که باید حل نماید. در این باشگاه بحث در مورد اینکه آیا می‌توان از او در تیم جوانان استفاده کرد قابل بحث است زیرا یک وضعیت پیچیده حضور کارواخال است که مالک و ارباب رده راست از فصل 13-14 بوده و همزیستی این دو در مادرید دشوار خواهد بود. اشرف آرزو دارد که به مادرید بازگردد اما او می‌خواهد مهم باشد و نباید نیمکت نشین کارواخال شود و تمام قدرتی را که در دو سال گذشته در دورتموند به دست آورده از دست بدهد.

نماینده اشرف در مورد اهداف این بازیکن در پایان فصل کاملاً واضح گفت که در در چنین صورتی وی مجبور به بازگشت به مادرید خواهد شد. "او با پایان یافتن لیگ به مادرید می‌پیوندد. بعداً خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. او قصد دارد بازی‌هایی را انجام دهد مثل امسال که در همه بازی‌ها از ابتدا بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала