رئیس‌جمهور غنی به پیکر مولوی محمد ایاز نیازی ادای احترام کرد

© Photo / ARGرئیس‌جمهور غنی به پیگر مولوی محمد ایاز نیازی ادای احترام کرد
رئیس‌جمهور غنی به پیگر مولوی محمد ایاز نیازی ادای احترام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان قبل ظهر امروز طی مراسمی به پیکر مولوی محمد ایاز نیازی، ادای احترام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، محمد اشرف غنی رئیس‌‌جمهور افغانستان قبل از ظهر امروز طی مراسمی به پیکر مولوی محمد ایاز نیازی امام و خطیب مسجد جامع وزیر محمد اکبرخان که روز گذشته در حملۀ تروریستی به این مسجد، جان باخته بود، ادای احترام کرد.

آقای غنی در شفاخانه محمد داوود خان، ضمن اتحاف دعا به روح مولوی محمد ایاز نیازی، گفت که امروز تمام علمای کرام، جامعه اکادمیک به ویژه پوهنتون کابل و نمازگزاران مسجد وزیر محمد اکبرخان که سال ها شاگردان و مقتدیان مولوی نیازی بوده اند، سوگوار و در غم و اندوه مشترک قرار دارند.

او محمد ایاز نیازی را یکی از علمای روشنگر و مبلغین مشهور افغانستان خواند و گفت که موصوف در اثر حملۀ شوم کسانی که نه از احکام دین مبین اسلام آگاهی دارند و نه عرف و دستور جامعه و حقوق افراد را می دانند، به شهادت رسید.

رئیس‌جمهور غنی یکبار دیگر به خانواده و دوستان مولوی نیازی و جامعه اکادمیک کشور تسلیت گفت و افزود که امروز تاکید اساسی ما روی صلح و دور کردن خشونت به صورت بنیادی است.

وی بالای طالبان صدا زد و گفت: آتش بس را که در زمان عید سعید فطر که موجب خشنودی مردم شد، ادامه داده و خود را از حرکات افراطی جدا سازید، تا به زودی مذاکرات صلح آغاز گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала