Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سانچو، حکیمی، توماس... مستحق تشویق هستند یا مجازات؟

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Spain Soccer Europa League CSKA
توپ فوتبال Spain Soccer Europa League CSKA - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره‌های دو تیم معروف بوندس‌لیگا علیه نژاد پرستی و قتل جورج فلوید در آمریکا به گونه‌ای دست به اعتراض زدند که حالا سوالاتی در مورد مجازات یا تشویق شان مطرح شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی‌که توماس (بازیکن شالکه)، جیدون سانچو با اشرف حکیمی (دو بازیکن دورتموند) در مورد قتل جورج فلوید از سوی پولیس آمریکا پس از گل‌زنی شان در برابر نژادپرستی اعتراض کردند و خواستار عدالت شدند.

حالا سوالاتی مطرح می‌شود که این معترضین مستحق تشویق هستند یا مجازات؟

در این پیوند هیئت حاکمه فوتبال جهان از انجمن‌های ملی خواسته تا هنگام برخورد با اعتراضات و تظاهرات‌ شدید در میان ناآرامی‌های داخلی در ایالات متحده رویکرد عقلانی را اتخاذ کنند و جیانی اینفانتینو رئیس فیفا می‌گوید: " بازیکنان بوندس لیگا که در طول آخر هفته با جورج فلوید همبستگی نشان مستحق تشویق هستند، نه مجازات."

جیدون سانچو و اشرف حکیمی دو بازیکن بوروسیا دورتموند هنگام جشنواره گل تیم شان برابر پادربورن روز یکشنبه پیام‌های "عدالت برای جورج فلوید" را به نمایش گذاشتند.

وستون مک‌کین از شالکه با همان پیام بازوبندی را به بازویش بست و مارکوس تورام مهاجم مونشن گلادباخ بعد از گلزنی مقابل یونین برلین زانو زد.

این حوادث پس از کشته شدن فلوید در قید پولیس هفته گذشته رخ داد که باعث تظاهرات و شورش در ایالات متحده شده است.

سانچو برای بیرون کشیدن پیراهن اصلی لباس کارت زرد گرفت در حالی‌که حکیمی، مک‌کین و تورام هیچ مجازاتی در زمین در رابطه با ادای احترام خود دریافت نکردند. با این حال اتحادیه فوتبال آلمان (DFB) گفت که این حوادث را بررسی می‌کند تا ببیند آیا تحریم‌ها لازم است یا خیر؟

فیفا می‌گوید كه برگزاركنندگان رقابت باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد مجازات هرگونه حوادث درون زمینی، پیش زمینه را در نظر بگیرند.

اینفانتینو با پیشنهاد این امر که علیه مبارزات ضد تبعیض و ضد خشونت فیفا برای انجام اقدامات علیه امثال سانچو پیش رفته است.

وی در بیانیه‌ای گفت: "برای جلوگیری از تردید در یک رقابت فیفا اعتراضات اخیر بازیکنان در مسابقات بوندس لیگا مستحق تشویق و مجازات نیست. همه ما باید به نژادپرستی و هر نوع تبعیض نه بگوییم. همه ما باید به خشونت نه بگوییم."

در انگلستان فدراسیون فوتبال نیز پیشنهاد کرده که در صورت اعتراض به قتل جورج فلوید در طول مسابقات فوتبالیست‌ها با تعلیق روبرو نخواهند شد.

باشگاه‌های لیگ برتری به درخواست‌های پایان دادن به نژادپرستی پیوسته‌اند و لیورپول، چلسی و نیوکاسل در رسانه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر بازیکنانی که برای نشان دادن همبستگی با جنبش زانو می‌زنند، زانو زدند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال انگلستان گفت: "FA به شدت هر نوع تبعیض را محكوم می‌کند و تلاش كرده‌ایم كه فوتبال انگلستان در سال‌های اخیر متنوع و فراگیر باشد."

وی ادامه داد: "هر جا رفتارها یا حرکات موجود در زمین که ممکن است باعث نقض قوانین بازی شود باید ارزیابی شوند، آنها با یک رویکرد عاقلانه و درک متن از آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. قدرت فوتبال می‌تواند موانع موجود در جوامع را از بین ببرد و ما عمیقاً متعهد هستیم که همه انواع تبعیض را از طریق بازی که همه دوست داریم از بین برود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала