سفارت روسیه در کابل: 5 هزار تست تشخیص کرونا به وزارت صحت تسلیم داده شد

© Photo / Russian Embassy in Afghanistanسفارت روسیه در کابل : 5 هزار تست تشخیص کرونا به وزارت صحت تسلیم داده شد
سفارت روسیه در کابل : 5 هزار تست تشخیص کرونا به وزارت صحت تسلیم داده شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه بستۀ کمکی پنج هزار تست تشخیص ویروس کرونا را به دولت افغانستان تحویل داده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه‌ای که روز چهارشنبه (14 جوزا)، از سوی سفارت روسیه در کابل منتشر شده، آمده است که بستۀ کمکی پنج هزار تست تشخیص ویروس کرونا به دولت افغانستان تحویل داده شد.

محموله کمکی تجهیزات و وسایل طبی روسیه به کابل رسید - اسپوتنیک افغانستان
محموله کمکی تجهیزات و وسایل طبی روسیه به کابل رسید

در اعلامیه آمده است: مراسم تسلیمی کمک هاى بشر دوستانه روسیه به افغانستان برای مبارزه در برابر شیوع ویروس کرونا شامل یک بسته وسایل و تجهيزات طبي سیستم آزمایش برای 5000 معاینات و ملحقات آن به طرف افغانی امروز مورخ 2 جون سال روان میلادی در میدان هوایی بین المللی كابل در مقابل طیاره ای صورت گرفت که ذریعه یک پرواز خاص از مسکو وارد گردیده بود.

سفارت خاطرنشان كرد كه در این مراسم میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه و بشیر نورمل معاون وزیر صحت عامه افغانستان حضور داشتند، آنها از چنین اقدام روسیه به عنوان دوست واقعی افغانستان و مردم آن از دمیتری ژیرنوف سفير روسیه در افغانستان اظهار سپاس و امتنان نمودند.

پیش از این، توحید شکوهمند، معاون سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان به اسپوتنیک گفت، که روسیه پنج هزار تست تشخیص ویروس کرونا را به افغانستان کمک کرده، که این زمینه پنج هزار آزمایش را در آزمایشگاه های ما فراهم می‌کند.

وزارت صحت عامه هم در خبرنامۀ که روز گذشته منتشر کرد بود در این باره نوشت، که دمیتری الکساندروویچ ژیرنوف سفیر کبیر کشور روسیه در کابل، بسته کمک شده کشورش را که شامل پنج هزار تست شناسایی ویروس کرونا می‌شود رسماً به وزارت صحت ‌عامه افغانستان تسلیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала