Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ندیم امیری؛ ستاره‌ای که هرگز افغانستان را فراموش نمی‌کند + عکس

© Photo / FB/ NADIM AMIRIندیم امیری
ندیم امیری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره‌ی افغانستانی‌الاصل باشگاه لورکوزن اصالت و وطن‌دوستی خود را باری دیگر نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، ندیم امیری بازیکنی 23 ساله متولد آلمان اما اصالتاً افغانستانی است که در باشگاه فوتبال بایر لورکوزن در بوندس‌لیگای یک آلمان بازی می‌کند.

این ستاره‌ی دوست‌داشتنی با انتشار پُستی در حالی‌که در حال خواندن ومطالعه کتاب است در صفحه رسمی فیس‌بوک خود باری دیگر برای جهانیان و طرفدارن خود اثبات کرد که از پدر و مادری افغانستانی متولد شده است.

این بازیکن در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: " هرگز فراموش نکن که از کجا آمده‌ای" در ادامه وی پرچم سه رنگ و زیبای افغانستان و اِموجی شیر به معنای لقب تیم ملی فوتبال افغانستان یعنی شیران خراسان را گذاشته است.

ندیم امیری بازیکن 23 ساله متولد 27 اکتوبر 1996 در لود ویگز هافن آلمان است وی در پُست هافبک تهاجمی بازی می‌کند و 180 سانتی متر قد دارد و در سه بازی برای تیم ملی بزرگسالان آلمان به میدان رفته است.

این بازیکن در رده‌های پایه برای مانشافت عملکردی خیره‌کننده داشته و با این تیم قهرمان یورو زیر 21 سال شد، که همین مسئله باعث دعوت شدن وی توسط یواخیم لوو به تیم ملی بزرگسالان آلمان شده است.

وی اولین بازی خود را در تیم ملی فوتبال آلمان و در ترکیب مانشافت در دیداری دوستانه با تیم ملی فوتبال آرژانتین انجام داد و 24 دقیقه برای این تیم بازی کرد، وی هم‌چنین در دیدار در مقابل تیم‌های استونیا و ایرلند شمالی به‌ترتیب 4 دقیقه و 9 دقیقه در مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2021 بازی کرد و در دیدار مقابل تیم ملی بلاروس 90 دقیقه روی نیمکت نشست.

در رده‌ی باشگاهی نیز وی در تیم‌های پایه کایزرسلاترن، مانهایم و هوفنهایم بازی کرده است و رده‌ی بزرگ‌سالان با هوفنهایم و بایر لورکوزن در بوندس‌لیگا حضور داشته است.

ندیم امیری در این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا 25بازی برای لورکوزن انجام داده که موفق به زدن 1 گل و دادن 5 پاس گل شده است، وی همچنین در لیگ قهرمانان اروپا نیز با لورکوزن در این فصل با یوونتوس و یاران رونالدو هم‌گروهی بود.

قیمت ندیم امیری در وب‌سایت ترانسفر مارکت 16 میلیون یورو تخمین زده شده است و این بازیکن در ابتدای این فصل با 9 میلیون یورو از هوفنهایم به لورکوزن منتقل شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала