Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آمار میگوید: سانچو بهتر از مجموع زوج رونالدو و مسی

© REUTERS / MICHAELA REHLEجیدون سانچو بازیکن دورتموند
جیدون سانچو بازیکن دورتموند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیدون سانچو ستاره انگلیسی جوان بوروسیا دورتموند از لحاظ آماری عمل‌کردی بهتر از دو فوق‌ستاره یک دهه‌ی اخیر فوتبال جهان داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، سانچو هفته گذشته با هت‌تریک برای بوروسیا دورتموند مقابل پادربورن، نمایش واقعی از استعداد اش را در بوندس لیگا نشان داد.

این بازیکن ملی‌پوش انگلیس از زمان ورود به آلمان از پیش‌رفت سریع و برجسته‌ای برخوردار شده است و اکنون یکی از بازیکنان درجه یک اروپا است.

آمار این بازیکن 20 ساله در گل و پاس گل به مراتب از آمارهای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در همان سن بالاتر است.

سانچو در 94 بازی خود برای دورتموند، 34 گل به ثمر رسانده و 43 پاس گل داده است، وی در مقایسه با 26 گل مسی و 8 پاس گل در 70 بازی نخستین برای بارسلونا و 16 گل و 16 پاس گل در رونالدو، در 107 بازی اول خود برای اسپورتینگ لیسبون و منچستر یونایتد به مراتب بهتر بوده است.

اگر آمار مجموعی گل و پاس گل کریسیانو رونالدو و لیونل مسی را کنار هم قرار دهید، مجموع تاثیر گذاری آن‌ها با هم به 77 تاثیرگذاری در گل سانچو نمی‌رسند.

در این فصل، شماره 7 دورتموند در 33 گل در لیگ تاثیر مستقیم داشته است (17 گل و 16 پاس گل)، که این آمار بالاتر از تعداد تاثیرگذاری مستقیم هر بازیکن زیر 21 سال در 5 لیگ برتر اروپا می‌باشد. این مسئله شامل کیلیان امباپه نیز می‌شود که در لیگ یک فرانسه برای پاری سن ژرمن در 23 گل تاثیر مستقیم داشته است.(18 گل و 5 پاس گل)

در حقیقت، آمار تاثیر روی 33 گل سانچو در مقایسه با امباپه از فصل‌های 2016/17 با (23) و 2017/18 با (21) تاثیر در گل در حال حاضر بهتر است.

تنها در سال 2018/19 مباپه آمار بهتری نسبت به سانچو را با تعداد 40 تاثیر گذاری روی گل(33 گل و هفت پاس گل) داشت اما ستاره انگلیسی هنوز این فصل را تمام نکرده است.

سانچو از زمان خروج به منچسترسیتی با قیمت اندک تنها  هشت میلیون یورو در سال 2017، شاهد افزایش قیمت خود به صورت تصاعدی بود.

او به جواهر پروژه مهیج دورتموند تبدیل شده است و باعث جذب علاقه باشگاه‌های سراسر قاره سبز شده است.

وب‌سایت مطرح ارزش‌گذاری روی بازیکنان و تیم‌های فوتبال ترانسفر مارکت برای او 117 میلیون یورو ارزش داده است و ایم بازیکن را یک پله بالاتر از لیونل مسی قرار داده است، طبق گفته ایندیپندنت، منچستریونایتد آماده است تا پیشنهادی برای وی ارائه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала