ترکیه فتح‌الله گولن را به حمایت از اعتراضات در آمریکا متهم کرد

© AP Photo / Chris PostТурецкий писатель и проповедник Фетхуллах Гюлен
Турецкий писатель и проповедник Фетхуллах Гюлен - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه: جنبش اسلامی فتح الله گولن و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) از اعتراضات در ایالات متحده حمایت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرپرست سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور ترکیه پس از مکالمه تلفنی بین رئیس ارتباطات دولت رهبر ترکیه،  فهترتین آلتون و سفیر ایالات متحده در انقره، دیوید ساترفیلد گفت:  جنبش اسلامی فتح الله گولن و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) از اعتراضات در ایالات متحده حمایت می کنند.

مقامات ترکیه سازمان گولن را که ) FETO  سازمان تروریستی فتح الله) می نامند را به مشارکت در یک کودتا در جولای 2016 متهم کردند. پس از شورش در ترکیه، بیش از 80 هزار نفر دستگیر شدند، حدود 150 هزار کارمند غیرنظامی و همچنین پرسنل نظامی، از کار اخراج شدند یا به حالت تعلیق درآمد. خود گولن که در آمریکا است، تلاش برای کودتا را محکوم کرد و ادعاها را رد کرد.

لطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پدرام: آمریکا بجای مداخله در دیگر کشورها حقوق شهروندانش را تأمین کند

سرپرست سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه، فخرالدین آلتون با ابراز نگرانی از خشونت علیه اعضای رسانه های ترکیه، از جمله  TRT World، اطمینان حاصل کرد که دولت ایالات متحده از این حوادث متاسف است. آلتون تأکید کرد که FETO و جنبش چپ افراطی "آنتیفا" با همکاری تروریست های پ.ک.ک از اقدامات خشونت آمیز در ایالات متحده حمایت می کنند. "

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا گفته بود كه مقامات آمریكا جنبش چپ رادیكال "آنتیفا" را به لیست سازمان های تروریستی ممنوعه اضافه می كنند. دادستان کل آمریكا ویلیام بار خاطرنشان كرد: اقدامات اعضای این جنبش تروریسم تلقی می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала