واکنش امرالله صالح به شهادت مولوی ایاز نیازی

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح در واکنش به شهادت مولوی ایاز نیازی طالبان را مسئول حمله به مسجد جامع وزیر اکبر خان دانست.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح؛ معاون اول ریاست ‌جمهوری، طالبان را مسئول حمله به مسجد وزیر اکبر خان که منجر به شهادت مولوی ایاز نیازی؛ ملا امام و خطیب این و یک تن دیگر شد، معرفی کرده‌است. او در صفحه فیسبوکش نوشته‌است: «طالب‌ها نمی‌توانند با نوشتن دو جمله خود را از این جنایت و ترور برائت دهند. طالب مخترع و آغازگر عمل زشت انفجار در مسجد، قتل عام علمای دین که بیرون از پاکستان درس خوانده‌اند، انتحار علیه شخصیت‌های قومی، سیاسی و علمی در کشور است.»

او نوشته است که فرض محال است که طالبان در این بمب‌گذاری دست نداشته باشند. او همچنان تأکید کرده است که طالبان ترویج‌دهنده‌ی «روش خوارج» در کشور هستند. 

به گفته‌ی امرالله صالح، تفاوت فکری و تفاوت در روش‌های عملیاتی میان طالبان و داعش «اصلا قابل دید نیست» و در واقع هر دو یکی است. او در ادامه نوشته است: «وظیفه‌ی ماست که جنایت‌کار را پیدا کنیم که خواهیم کرد، چنانچه هزاران تن آنها را در عقب میله‌های عدالت انداخته‌ایم.»

آقای صالح در این یادداشت فیس‌بوکی همچنان گفته است که دشمن را می‌شناسند، هرچند که دشمن در تلاش است تا تذکره‌ی سیاسی‌اش را «گاه و ناگاه جعل» کنند. او توصیه کرده که همه هوشیار باشند و در دام «دسیسه‌ها و فریب‌های دشمن» قرار نگیرند.

صالح از مردم نیز خواسته است که با نیروهای امنیتی، دفاعی و استخباراتی کشور همکاری کنند تا روزی کشور را از چنگال شیطانی و خون‌آلود تروریستان» بیرون کنند.

طالبان حمله به دکتر نیازی را نکوهش کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان حمله به دکتر نیازی را نکوهش کرد

مقام‌های حکومت پیش از این‌هم برخی حمله‌های خونین تروریستی را به گروه طالبان نسبت داده‌اند؛ از جمله حمله به زایشگاه شفاخانه برچی کابل که درآن 24 نفر کشته شدند. طالبان این حمله را محکوم کرده بودند؛ اما حکومت این گروه را مسئول دانست.

اما گروه طالبان هرگونه دست داشتن در این حمله را رد نموند .

 ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان با ارسال پیامی به رسانه‌ها نسبت به کشته‌شدن ایاز نیازی؛ امام و‌ خطیب مسجد جامع وزیر اکبر خان در کابل، ابراز تأسف کرده و‌ گفته‌است: «ما حمله بر وی را شدیدا نکوهش می‌کنیم و آن را جنایت بزرگ می‌دانیم».

داکتر نیازی شامگاه دیروز (سه شبنه، 13 جوزا) در انفجاری در محوطه‌ مسجد وزیر اکبر خان کابل، زخمی و سپس جان داد. یک نفر دیگر نیز در این انفجار کشته و سه تن زخمی شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است‌.

ایاز نیازی از خطیبان مطرح شهر کابل بود و از سال‌ها به‌ این‌سو در این مسجد امامت می‌کرد. او استاد در دانشکده شرعیات دانشگاه کابل نیز بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала