آمادگی مارشال حفتر برای جنگ با ترکیه

© AP Photo / Mohammed El-Sheikhy, Fileآمادگی مارشال حفتر برای جنگ با ترکیه
آمادگی مارشال حفتر برای جنگ با ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارشال حفتر خواستار معاهده دفاع جمعی علیه مداخلات ترکیه در لیبیا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، کانال العربی خبر داده است که فیلد مارشال خلیفه حفتر قوماندان اردوی ملی لیبیا خواستار رعایت از مقررات پیمان دفاع جمعی کشورهای عربی برای مقابله با مداخلات نظامی ترکیه در کشورش شد.

حفتر طی سخنرانی با یکی از کانال های تلویزیونی عربی از مصر خواست كه از او در عرصه بین المللی حمایت كند تا بتواند تهاجم ترکیه به لیبیا را متوقف نماید. او دوباره خواستار "تجدید پیمان دفاع جمعی اتحادیه کشورهای عربی" شده خواستار حذف تحریم عرضه تسلیحات به لیبیا و همچنین نظارت بین المللی برای جلوگیری از ورود سلاح ترکیه به لیبیا گردید.

سرنگون شدن طیاره بی پیلوت ترکیه توسط ارتش حفتر - اسپوتنیک افغانستان
سرنگون شدن طیاره بی پیلوت ترکیه توسط ارتش حفتر

قاهره نیز دخالت های خارجی در امور لیبیا را تقبیع نموده به مارشال حفتر اطمینان داد که مصر "هیچ گونه تهدیدی را به مرزهای غربی خود اجازه نمی دهد."

روز چهارشنبه، حفتر عازم قاهره شد که تا با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و رهبری وزارت دفاع دیدار کند. مشاوره در پایتخت مصر قبل از نشست در ژینو با کمیته مشترک نظامی متشکل از "5 + 5" ، یعنی پنج نماینده اردوی ملی لیبیا و دولت توافق ملی برای اتخاذ تصمیم به ایجاد چنین کمیته صورت گرفته است. حفتر قبلاً روشن کرده بود که مذاکرات در شرایط مداخله نظامی ترکیه امکان پذیر نیست.

به تاریخ 2 جون، مأموریت سازمان ملل در لیبیا از توافق دولت وفاق ملی تحت رهبری فیض سراج و مارشال حفتر سرقوماندان اردوی ملی لیبیا برای از سرگیری مذاکرات آتش بس در خاک لیبیا خبر داد. در پیش بینی این مذاکرات، روز چهارشنبه حفتر وارد قاهره شد و در تاریخ 4 جون سراج سرپرست دولت وفاق ملی با طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در انقره به رایزنی آغاز کرد. برعلاوه روز چهارشنبه در مسکو مذاکراتی بین وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف با احمد ماتیقوم صدراعظم دولت وفاق ملی لیبیا و محمد طاهر سیالوی وزیر امور خارجه دولت وفاق ملی لیبیا نیز صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала