دولت لبیبا هلیکوپتر ام-35 مارشال حفتر را در اختیار گرفت

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر دولت لبیبا هلیکوپتر ام-35 مارسال حفتر را در اختیار گرفت
دولت لبیبا هلیکوپتر ام-35 مارسال حفتر را در اختیار گرفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای شورای ملی انتقالی لیبیا از کشف سلاح و مهامات در فردوگاه طرابلس خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای شورای ملی انتقالی لیبیا موفق شده اند یک هلیکوپتر ام-35 متعلق به ارتش ملی لیبیا که در کنترل خلیقه حفتر بود، بدست آورند.

گفته می‌شود که وسایل نقلیه جنگی نیز در فرودگاه طرابلس پایتخت این کشور کشف شده است، فرودگاه طرابلس کاملا تحت نیروهای ارتش ملی به رهبری خلیقه حفتر بود.

روسیه در پلان های حفتر چه نقش دارد؟  - اسپوتنیک افغانستان
تصمیم ارتش حفتر برای عقب نشینی از طرابلس

بر بنیاد این گزارش، نیروهای شورای ملی انتقالی دولت لیبیا توانستند، کنترل کامل مرزهای طرابلس را بدست گیرید، همچنان از تاریخ 4 ماه جون مشخص شد که ارتش خلیفه حفتر و حمایت کنندگان‌اش از پایتخت این کشور عقب نشینی کرده اند.

فرمانده نیروهای شورای ملی انتقالی دولت لیبیا چندی پیش از برنامه پاک‌سازی فردوگاه بین المللی طرابلس خبر داد، او گفت که به این نیروهای‌اش دستور داده است که به جلو پیش روند و بقایای افراد وابسته خلیقه حفتر را ردیابی کنند.

پس از سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبیا در سال 2011، این کشور زیر کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبیا که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبیا» را پشتیبانی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала