دشمنان خارجي پاکستان کي ها اند؟

© Sputnik / Pakhomov /  مراجعه به بانک تصاویر دشمنان خارجي پاکستان کي ها اند؟
دشمنان خارجي پاکستان کي ها اند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش پاکستان دو نهاد بین المللی را به عنوان «دشمنان خارجی» پاکستان و «تهدیدات مستقیم علیه امنیت ملی» این کشور شناسایی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، هر ساله ارتش پاکستان، کتابچه راهنمایی تحت عنوان «کتاب سبز» منتشر می­‌کند که جایگاه مهم و راهبردی در این کشور دارد.

اخیرا کتاب سبز سال 2020 از سوی ارتش این کشور منتشر شده است. در صفحه 33 از این کتابچه راهنما، دو نهاد بین المللی و بین الدولی یعنی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و صندوق بین المللی پول (IMF) به عنوان «دشمنان خارجی» پاکستان و «تهدیدات مستقیم علیه امنیت ملی» این کشور شناسایی شده اند.

در این بخش از سند مذکور، ارتش پاکستان اعلام کرده است: "کشورهای متخاصم و دارای قدرت سیاسی قوی، پاکستان را از طریق ساختارهایی مانند FATF تحت فشار قرار می‌دهند، که موجب نامساعد شدن محیط محلی برای سرمایه گذاری‌های بین‌­المللی می شود".

گروه ویژه اقدام مالی، در چند سال اخیر پاکستان را در لیست خاکستری قرار داده و این کشور را به اعمال اقدامات مقابله­ای تهدید کرده است، از سوی دیگر، صندوق بین المللی پول هم این کشور را برای دادن وام، تحت فشار قرار داده و شرایط سختی را بر آن تحمیل کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала