سربازگیری گروه داعش از میان جوانان کابل

© Flickr / Global Panoramaسربازگیری گروه داعش از میان جوانان کابل
سربازگیری گروه داعش از میان جوانان کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
شورای امنیت: طالبان و داعش روابط منظم و دوامدار دارند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، انستیتوت صلح امریکا در گزارش تازه خود گفته است، که تروریست‌های داعش در افغانستان که از سوی خارجی‌ها تمویل می‌شود به صورت پرکار در حال سربازگیری است.
 
در این گزارش آمده است، که داعش در اطراف شهر کابل و شمال افغانستان حضور پرکار دارد و بنیاد گراهای سلفی که پیوند نزدیکی با داعش دارند در تلاش جذب افراد به ویژه جوانان به این گروه هستند.
 
این در حالیست، که پیش از این نیز مقام ها در برخی از ولایت‌ها از جمله بدخشان گفته بودند، که داعش در حال سربازگیری و ایجاد پایگاه در این مناطق هستند.
 
از ابتدای سال روان خورشیدی چندین حمله تروریستی از سوی این گروه در نقاط مختلف کشور انجام شده که در نتیجه آن ده‌ها تن جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز زخمی شده است.
 
اداره امنیت ملی افغانستان در میانه ای ماه ثور سال روان گفته بود، که در نتیجه سه عملیات نیروهای ویژه این نهاد در ولسوالی شکردره و حوزه یازده امنیتی شهر کابل، پنج نفر از اعضای هسته مشترک داعش و شبکه حقانی کشته شدند.
 
نزدیک به دو ماه پیش نیز امنیت ملی افغانستان از دستگیری اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان داعش، همراه با نوزده جنگجوی دیگر این گروه در جنوب افغانستان خبر داده بود.
 
یادآوری می کنیم، که گروه تروریستی داعش در سال‌های اخیر جا های نظامی، فرهنگی، دینی، ورزشی و دیگر جاها را هدف قرار داده که در نتیجه این حمله ها شماری زیادی جان خود را از دست دادند. حمله اخیر این گروه بر مسجد وزیر محمد اکبرخان بود که در آن دکتر ایاز نیازی استاد دانشگاه کابل و ملا امام این مسجد جان باخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала