Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نامزد خاشقچی مانع اصلی بن‌سلمان برای خرید نیوکاسل

© Sputnik / Игорь Чекачков /  مراجعه به بانک تصاویر باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد Футбол. Лига Европы. Матч "Металлист" - "Ньюкасл"
باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد Футбол. Лига Европы. Матч Металлист - Ньюкасл - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه فوتبال انگلستان به دلیل نقض حقوق بشر مجوز تیم داری به مالکان سعودی را در این لیگ نخواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از راشاتودی، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان که تحت مدیریت ولیعهد سعودی است، قصد خرید باشگاه نیوکاسل را دارد.  انتظار می‌رود که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی باشگاه نیوکاسل را با 300 میلیون پوند (370 میلیون دالر آمریکا) خریداری کند ولی موانعی در این راه وجود دارد. 

وکیل خدیجه چنگیز، نامزد خاشقجی درخواست کرده است که این معامله باید با توجه به قتل جمال خاشقجی و نقض حقوق بشر متوقف شود و صورت نگیرد. 

سران لیگ برتر انگلیس پس از گوش دادن به درخواست تجدید نظر خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی ، پیشنهاد 370 میلیون دالری صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان را رد خواهند کرد. 

در صورت اتمام این پروژه، نیوکاسل می توانست به یکی از ثروتمندترین تیم ها در فوتبال جهان تبدیل شود و می توانست ستاره های زیادی را نیز به خدمت بگیرد. با این حال این پروژه به احتمال زیاد رد می شود و اجازه تیم داری به ولیعهد سعودی در لیگ برتر داده نمی شود. 

به مالکان سعودی در گذشته نیز چند بار تلاش کردند تا باشگاه منچستریونایتد را خریداری کنند که موفق به انجام این کار نشدند و اکنون به سراغ دیگر باشگاه در لیگ برتر انگلیس به نام نیوکاسل رفته‌اند.

اکنون گزارش شده است که ریچارد مسترز، رئیس اجرایی لیگ برتر، یک نامه حمایتی در پاسخ به وکیل خدیجه چنگیز نوشت تا خیال او را بابت توقف این انتقال راحت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала