گزارشگران بدون مرز: بیش‌ترین خبرنگاران مبتلا به کرونا در جهان به افغانستان تعلق دارد

© Photo / کسراگزارشگران بدون مرز: بیش‌ترین خبرنگاران مبتلا به کرونا در جهان به افغانستان تعلق دارد
گزارشگران بدون مرز: بیش‌ترین خبرنگاران مبتلا به کرونا در جهان به افغانستان تعلق دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارشگران بدون مرز گفته اند که خبرنگاران مبتلا به کرونا در افغانستان به امکانات مالی و درمانی دسترسی ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش این سازمان که روز گذشته پنجشنبه، (4جون) زیر نام «حرفه‌کاران رسانه‌ها چه با حمله‌ها و انفجارها و چه با ویروس کرونا بر فهرست مرگ افزوده می‌شوند» نشر شد. آمده است که افغانستان بیش‌ترین شمار خبرنگاران مبتلا به ویروس کرونا را در تمام جهان دارد.

پیکر خبرنگار تلویزیون خورشید به خاک سپرده شد - اسپوتنیک افغانستان
پیکر خبرنگار تلویزیون خورشید به خاک سپرده شد

براساس گزارش این سازمان، از زمان شیوع کرونا تاکنون، هفتاد خبرنگار و کارمند رسانه‌ای به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان 50 نفر آنان در کابل به‌سر می‌برند. این سازمان تأکید کرده است که افغانستان با داشتن این رقم مبتلایان خبرنگار به ویروس کرونا، بیشترین مبتلایان خبرنگاران به این ویروس را در جهان دارد.
در گزارش این سازمان به نقل از گفته‌های یکی از مبتلایان رسانه‌ای در کابل گفته شده است: «تا امروز از هیچ نهادی کمک دریافت نکرده‌ایم. نه از دولت و نه از رسانه‌ها و نه از نهادهای حمایت از خبرنگاران. بخش کلانی از کمک‌های دولتی با ناکارآمدی و فساد ضایع می‌شوند. رسانه‌ها امکان زیادی ندارند، حتا برخی از آن‌ها توانایی پرداخت حقوق ما را هم ندارند. نهادهای حامی خبرنگاران نیز می‌گویند بودجه ندارند.»
این سازمان گفته است که پذیرفتنی نیست که «حرفه‌کاران رسانه‌ها چه با حمله‌ها و انفجارها و چه با ویروس کرونا بر فهرست مرگ افزوده شوند.»
در این گزارش که به خشونت و تهدید ویروس کرونا علیه خبرنگاران پرداخته شده است، سازمان گزارش‌گران بدون مرز خواهان بررسی حمله به کارمندان تلویزیون خورشید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала