وزارت خارجه در واکنش به کشته شدن افغان‌ها در ایران: موضوع با جدیت پیگیری ‌می‌شود

© وزارت خارجه افغانستانوزارت خارجه در واکنش به کشته شدن افغان‌ها در ایران: موضوع با جدیت پیگیری ‌می‌شود
وزارت خارجه در واکنش به کشته شدن افغان‌ها در ایران: موضوع با جدیت پیگیری ‌می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان گفته است که موضوع حادثه ترافیکی که سه تن از شهروندان افغانستان کشته شدند را با جدیت پیرگیری خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ویدیوی از سوختن یک موتر و سرنشینان آن در شهر یزد ایران در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که گفته می‌شود حامل مهاجران افغان بوده و توسط پولیس ایران هدف قرار گرفته است.

سه شهروند افغانستان توسط پولیس ایران کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
سه شهروند افغانستان توسط پولیس ایران کشته شد

مسئولان امنیتی ایران گفته‌اند که موتر حامل این افراد پس از آن دچار حادثه شده است که از یک ایست بازرسی پولیس متواری شده بود. به ادعای آنان، این موتر بدون توجه به تیر هوایی پولیس با تایر پنچر هشت کیلومتر به مسیر خود ادامه داده که در نتیجه بر اثر داغ‌شدن رینگ‌ها آتش گرفته است.
در همین حال وزارت خارجه افغانستان ضمن ابراز تاسف، اعلام کرده است که موضوع را با جدیت تعقیب نموده، به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان مقیم تهران وجنرال قونسلگری کشور مان در زاهدان هدایت داده است تا با حضور در محل حادثه و تماس به مقامات ذیربط جمهوری اسلامی ایران موضوع را از نزدیک تعقیب نموده و معلومات دقیق و همه جانبه در پیوند به حادثه را، به اسرع وقت در اختیار این وزارت قرار دهند.
خبرنامه‌ی که از سوی وزارت خارجه به نشر رسید آمده است که رهبری سفیر جمهوری اسلامی افغانستان به محل حادثه سفر نموده و جزییات حادثه را پیگیری خواهد نمود.
به اثر تیراندازی و آتش‌سوزی موتر حامل مهاجران افغان در منطقه مهریز شهر یزد ایران سه تن از آن‌ها جان باختند و 8 تن دیگر زخم برداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала