پایان نمایش طالبان در ادعای توانایی مقابله با ویروس کرونا

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutپایان نمایش طالبان در ادعای توانایی مقابله با کرونا
پایان نمایش طالبان در ادعای توانایی مقابله با کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان تلاش دارند تا از گسترش ویروس کرونا در سنگرهای خود جلوگیری کند.
واکنش گروه طالبان به گزارش مبنی بر ابتلای ملا هبت‌الله به کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
واکنش گروه طالبان به گزارش مبنی بر ابتلای ملا هبت‌الله به کرونا ویروس

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، سی.ان.ان در گزارشی درباره افغانستان و گسترش ویروس کرونا در مناطق زیر کنترل طالبان نوشته است، که ساکنان منطقه های زیر کنترل طالبان می‌گویند، که در آنجا هیچ مركزی برای شناسایی یا درمان بیماران كرونایی وجود ندارد و دیگر هیچ كوششی برای ایجاد آگاهی از این بیماری وجود ندارد.
 
آمارهای رسمی نشان می‌دهد، که در افغانستان بیش از ۱۷ هزار بیمار کرونایی شناسایی شده است، که از این میان هزاران رویداد مربوط به مناطق زیر کنترل گروه طالبان است. طالبان در تلاش برای تقویت ادعای خود مبنی بر اینکه آنها می‌توانند افغانستان را بهتر از دولت اداره کنند، در ماه مارچ اقدام به مقابله با این ویروس کردند.
 
طالبان در بعضی از منطقه های زیر کنترل‌شان، به مقام های بهداشتی دولت افغانستان اجازه دادند، که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کار کنند. اما در هفته‌های اخیر ساکنان برخی از ولایت های مانند کندز، هلمند، ارزگان و کندهار که زیر اداره طالبان است، شکایت می‌کنند که به حال خود رها شدند.
 
براساس گزارش رسانه‌های بین المللی، این بیماری در بین خود طالبان نیز شایع شده است، به طوری که گفته می‌شود بسیاری از مقامات سطح بالای طالبان به این بیماری دچار شدند. هبت‌الله آخندزاده رهبر ارشد طالبان در پیام سالانه خود با عنوان تعطیلات عید، از مردم خواست که برای این بیماری طلب کمک کنند، آخندزاده همچنین گفت که برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس، مردم باید از خدا طلب بخشش کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала