اجباری شدن پوشیدن ماسک، نگهداشتن دوری دو متری در جا های همگانی

© دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری اجباری شدن پوشیدن ماسک، نگهداشتن دوری دو متری در جا های همگانی
اجباری شدن پوشیدن ماسک، نگهداشتن دوری دو متری در جا های همگانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا از سوی کمیته نظارت از تطبیق آن، اعلام شد.
شناسایی ۵۸۲ بیمار کرونایی در یک شبانه روز در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی ۵۸۲ بیمار کرونایی در یک شبانه روز در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، دفتر معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز شنبه 17 جوزای 1399 طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا را اعلام کرد.

در این خبرنامه آمده است، که اعضای کمیته نظارت از تطبیق طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا، بعد از ظهر امروز این طرح را در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت اعلام کردند.

این طرح که به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا و نیز تنظیم کسب و کار عمومی از طرف کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأیید و به تصویب رهبری حکومت رسیده است، در مرحله اول برای سه ماه به اجرا گذاشته می شود.

وزارت های صحت عامه، وزارت امور داخله، وزارت کار و امور اجتماعی، اداره مستقل ارگانهای محلی، نمایندگان سکتور خصوصی و والی کابل، اعضای کمیته نظارت از تطبیق طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا می باشند.

طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا پیش از ظهر امروز در یک جلسه اختصاصی به ریاست استاد سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور نهایی شد و طبق اعلام کمیته نظارت از تطبیق این طرح، سر از فردا (یکشنبه، 18 جوزا) در همه کشور تطبیق می گردد.

این دفتر نوشته است، که سرپرست وزارت صحت عامه در این کنفرانس خبری گفت، که مطابق این طرح، پوشیدن ماسک در جاهای همگانی، رعایت دو متری فاصله از همدیگر، جلوگیری از تجمعات بیش از ده نفر، جلوگیری از خارج شدن افراد مسن از خانه، ضد عفونی کردن محیط های کاری و فراهم ساختن وسایل بهداشتی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران، همچنین رعایت نمودن شیفت های کاری در ادارات دولتی، به صورت جدی الزامی می شود.

وی گفت، که هوتل‌های عروسی، سالن های ورزشی، پارک های تفریحی تا سه ماه آینده بسته می‌مانند و برگزاری مراسم فاتحه و سایر مراسم‌ها و گردهمایی‌های فرهنگی و اجتماعی ممنوع است. مطابق این طرح، تردد ملی بس و مینی بس ها همچنان متوقف و فعالیت وسایط نقلیه‌ای که راکبین آن بیش از چهار نفر باشد، ممنوع است.

در طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا، شرکت های تولیدی و خدماتی تنها با رعایت مقررات صحی که در این طرح با جزئیات آمده است، می توانند فعالیت های شان را آغاز کنند.

یادآوری می کنیم، که بر پایه گزارش صحت عامه افغانستان، شمار کل بیماران کووید – ۱۹ در این کشور به ۱۹ هزار و ۵۵۱ تن و شمار جان‌باختگان به ۳۲۷ تن رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала