جان باختن حدود 15 نیروی دولتی در کمتر از 24 ساعت گذشته در افغانستان

© AP Photo / Rahmat Gulجان باختن حدود 15 نیروی دولتی در کمتر از 24 ساعت گذشته در افغانستان
جان باختن حدود 15 نیروی دولتی در کمتر از 24 ساعت گذشته در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در کمتر از بیست و چهارساعت اخیر، در حدود پانزده تن از نیروهای دولتی در خشونت‌ها در چند بخش کشور جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در یکی از این رویدادها که نیمه‌های جمعه شب در انفجار یک ماین کنار جاده در ولسوالی خاش بدخشان رخ داد، یک فرمانده پولیس محلی با ده تن از همراهانش آماج قرار گرفتند.

ثناالله روحانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بدخشان گفت: «ولسوال نام‌نهاد طالبان در ولسوالی خاش با دوتن از محافظینش کشته شده. متأسفانه قوماندان مزاری که یکی از سرگروپ‌های پولیس محلی در ولسوالی خاش بود، با ماین کنار جاده برخورد می‌کند و (با همراهانش) به شهادت می‌رسند».

ولسوالی واخان بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن یازده نیروی امنیتی در بدخشان

گزارش‌ها می‌رسانند که هم‌زمان با این انفجار در بدخشان، در ولسوالی گُلدره ولایت کابل، طالبان بر سربازان پولیس حمله کردند و این حمله به جان‌باختن سه پولیس انجامید.

در همسایه‌گی کابل، در ولایت لوگر نیز از پس چاشت جمعه، نبردهایی در بخش‌هایی از این ولایت به‌راه افتادند.

محمد قسیم خوشی‌وال، معاون شورای ولایتی لوگر بیان داشت: «دیروز هم، بعد از ظهر، در قریه قلعه سرسنگ و نوآباد، در آن‌جا یک عملیات صورت گرفت که از طرف نیروهای مخالفین و یا طالب‌ها بالای پوسته جنگ آغاز شد که بالمقابل، پوسته هم با آنان جنگ را در دادند و از اثر جنگ، یک نفر ملکی دکان‌دار زخم برداشت».
بامداد روز جمعه در ولایت زابل، یک کاروان گشت زنی پولیس در شاهراه زابل - کندهار به کمین طالبان برخورد. آن هم در اوضاعی که پیشتر مقام‌های محلی از آماده‌گی‌ها برای گسترش امنیت در زابل خبر داده بودند.

حکمت‌الله کوچی، فرمانده پولیس زابل اظهار داشت: «در شهر و در چهار اطراف شهر، پرسونل استند، پولیس است و ساحه به‌گونۀ کامل کوشش شده‌است که در پوشش باشد و پولیس در آن‌جا حضور فزیکی داشته باشد».

محمد عمر عمری، عضو شورای ولایتی زابل نیز گفت: «بالای مخالفان بازهم صدا می‌زنیم که دیگر زمان آن رسیده‌است که شما افغانان را نکشید و شهیدشان نسازید».

به روز جمعه، برای نخستین‌بار پس از آتش‌بس سه‌روزه در عید، نیروهای امریکایی هم گفتند که در ولایت کندهار بر طالبان دو حمله هوایی انجام داده اند.

کاهش خشونت‌ها از گام‌های اصلی‌یی دانسته می‌شود که طرف‌های درگیر در افغانستان باید برای آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانان بردارند؛ چیزی که هنوز به‌گونه لازم، به آن پرداخته

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала