رکورد مرگبار کرونا در عربستان/ تدابیر امنیتی در "جده" تمدید شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر رکورد مرگبار کرونا در عربستان/ تدابیر امنیتی در "جده" تمدید شد
رکورد مرگبار کرونا در عربستان/ تدابیر امنیتی در جده تمدید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افزایش روزافزون موارد ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در عربستان سعودی و آمار بلند فوتی‌ها در این کشور باعث تشدید وتمدید تدابیر امنیتی در برخی مناطق عربستان از جمله "جده" شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله عربستان سعودی اعلام کرد که مقررات منع تردد برای مقابله با ویروس کرونا دوباره و برای مدت دو هفته در جده اعمال شده است.

بر اساس این گزارش، برگزاری نماز در مساجد شهر جده نیز تعلیق خواهد شد. عدم حضور کارمندان در وزارتخانه‌ها، نهادهای دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی و همچنین تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌ها از جمله دیگر محدودیت‌های اعمال شده است.

کرونا درآمدهای نفتی عربستان سعودی را فرو ریخت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا درآمدهای نفتی عربستان سعودی را سقوط داد

برای سومین روز متوالی شمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در عربستان سعودی شاهد افزایشی بالغ بر 30 مورد شده و همزمان شمار مبتلایان نیز روند تصاعدی گرفته است.

وزارت بهداشت عربستان سعودی، در گزارش خود درباره آخرین تحولات مربوط به بیماری COVID-19 اعلام کرد که طی شبانه‌روز گذشته 31 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان‌شان را از دست دادند و مجموع قربانیان تا امروز در این کشور به 642 نفر رسیده است.

این وزارتخانه همچنین از ثبت 2591 مورد جدید مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که مجموع مبتلایان تا امروز 95788 نفر شده است.

ریاض، پایتخت با ثبت 719 مورد مبتلا و جده با 459 مبتلا و نیز مکه با 254 مبتلا بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق اعلام وزارتخانه مذکور، این تدابیر شامل منع رفت و آمد در جده و بسته شدن ورودی و خروجی‌های این شهر است.

بر اساس این تصمیم گروه‌های خاص از قانون منع تردد در شهر مستثنی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала